Dik in orde

Dik in orde

Ik eet dus ik ben of hoe marketing ons dik maaktWist je dat fastfood en softdrinks goedkoper zijn dan groenten en fruit? En dat dieetontbijtgranen net meer calorieën bevatten dan gewone ontbijtgranen? Stond je er al eens bij stil dat light niet staat voor 'zonder', maar enkel 'met minder' calorieën? Het lijkt allemaal te gek voor woorden en toch is het de realiteit in de voedingswereld. Onze maatschappij en de bijbehorende marketing schuwen duidelijk het absurde niet. Zo maken sportvedetten reclame voor fastfood terwijl ze net achter gezondheidscampagnes zouden moeten staan om de jeugd te doen bewegen, toch? Door deze praktijken niet aan te pakken, duwt de maatschappij ons steeds meer in de richting van overgewicht en obesitas. En toch is het de persoon met obesitas die met de vinger gewezen wordt voor zijn eetgedrag en niet de maatschappij. Met Is dik in orde? wil Patrick Mullie de obesitasepidemie een halt toeroepen. Het boek is verplichte lectuur voor iedereen die zich ergert aan de huidige overconsumptie en de agressieve marketingcampagnes. Kortom, voor iedereen die inziet dat we minder moeten consumeren in het belang van onze gezondheid en het milieu.

Auteur | Patrick Mullie
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Gezondheid & Lichaam

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789044132861
Boekomslag voor ISBN: 9789020993509
Boekomslag voor ISBN: 9789401401005
Boekomslag voor ISBN: 9789044132755
Boekomslag voor ISBN: 9789033451959
Boekomslag voor ISBN: 9789064071331


Boekn ©