Brand design
Succesvolle merken worden gekenmerkt door een helder merkinnerlijk, aantrekkelijk merkuiterlijk en activerend merkgedrag. Dit boek inspireert je om vanuit Brand Design na te denken over het vormen en vormgeven van merken. Met bondige theorie, nuttige modellen en veel voorbeelden uit de praktijk.
Brand Design is geschreven voor iedereen die direct of indirect verantwoordelijk is voor merken of daarvoor wordt opgeleid. Steeds meer hogescholen en universiteiten in Nederland en België realiseren zich dat Brand Design een belangrijk onderdeel vormt van de marketingopleiding en gebruiken daarvoor dit boek.
Ruud Boer is Register Marketeer en maakt voor zijn boek gebruik van 25 jaar merkervaring. Ruim 12 jaar als verantwoordelijke voor A-merken als Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga en sinds 1998 als directeur en partner van BTM / Bataafsche Teeken Maatschappij. Vanuit dit Rotterdamse Brand Designbureau helpt hij productmerken, retailmerken en corporate merken om verder te groeien vanuit inhoud en vormgeving. Hij was voorzitter van het BNO Platform Brand Design en is co-auteur van het boek Als jij een merk zou zijn. Daarnaast geeft hij lezingen, workshops, NIMA masterclasses, was hij gastdocent bij de Universiteit van Tilburg en is hij docent bij de SRM.
‘Een heerlijk boek, met een interessante zienswijze.’
Vincent Albers; docent Hogeschool van Amsterdam
‘Interessant voor iedere marketeer.’
Marketing Tribune
‘Dit boek en de workshop met Ruud waren heel nuttig voor het merk HEMA.’
René Repko; marketing directeur HEMA
‘Een helder boek dat het verband legt tussen marketingtheorie en designpraktijk.’
Management Team
‘De schrijfstijl is erg toegankelijk en zeer geschikt voor onze studenten.’
Jan-Chris Hullegie; docent Saxion University
Brand Design is geschreven voor iedereen die direct of indirect verantwoordelijk is voor merken of daarvoor wordt opgeleid. Steeds meer hogescholen en universiteiten in Nederland en België realiseren zich dat Brand Design een belangrijk onderdeel vormt van de marketingopleiding en gebruiken daarvoor dit boek.
Ruud Boer is Register Marketeer en maakt voor zijn boek gebruik van 25 jaar merkervaring. Ruim 12 jaar als verantwoordelijke voor A-merken als Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga en sinds 1998 als directeur en partner van BTM / Bataafsche Teeken Maatschappij. Vanuit dit Rotterdamse Brand Designbureau helpt hij productmerken, retailmerken en corporate merken om verder te groeien vanuit inhoud en vormgeving. Hij was voorzitter van het BNO Platform Brand Design en is co-auteur van het boek Als jij een merk zou zijn. Daarnaast geeft hij lezingen, workshops, NIMA masterclasses, was hij gastdocent bij de Universiteit van Tilburg en is hij docent bij de SRM.
‘Een heerlijk boek, met een interessante zienswijze.’
Vincent Albers; docent Hogeschool van Amsterdam
‘Interessant voor iedere marketeer.’
Marketing Tribune
‘Dit boek en de workshop met Ruud waren heel nuttig voor het merk HEMA.’
René Repko; marketing directeur HEMA
‘Een helder boek dat het verband legt tussen marketingtheorie en designpraktijk.’
Management Team
‘De schrijfstijl is erg toegankelijk en zeer geschikt voor onze studenten.’
Jan-Chris Hullegie; docent Saxion University
Auteur | | Ruud Boer |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |