Naar een nieuwe kijk op intelligentie - onderwijs - wetenschap - intelligentie - Deel 2 - Cultiveren van intelligenties - van Theorie naar Praktijk
Intelligentie en onderwijs zijn nauw met elkaar verbonden. Nieuwe (neurologische) inzichten dwingen om fundamenteel anders aan te kijken tegen begrippen als 'intelligentie' en 'leren', en de ontwikkeling daarvan. Dit heeft consequenties voor het onderwijs. Na Deel 1 waarin de theoretische onderbouwing wordt gegeven voor een Nieuwe kijk op Intelligentie, met als opdracht voor het onderwijs dat zij een zorgplicht heeft tot het Cultiveren van Intelligenties, is dit deel 2 - Van Theorie naar Praktijk. In dit deel wordt een raamwerk met praktisch denkmodellen, aanbevelingen en tips gegeven. Geen kant en klare oplossingen. Die horen thuis op de werkvloer, scholen maken hun eigen keuzes en bouwen naar omstandigheden en mogelijkheden ook een eigen visie op hoe ze aan de slag willen gaan met het concept 'Cultiveren van Intelligenties'. Deel 1 en Deel 2 sluiten aan bij het natuurlijke leren zoals we dat vanaf onze geboorte kennen. Ze belichten de mogelijkheden om vanuit de school dat authentieke leren te versnellen door het activeren van de theoretische, de praktische, de sociale en de creatieve intelligentie.
Auteur | | Theo de Keulenaar |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |