Zo kan het en zo moet het!

Zo kan het en zo moet het!

ZO KAN HET en ZO MOET HET! Beschrijft in praktische stappen de opzet van een patiënt gericht organisatiemodel voor de gezondheidszorg. Een organisatie opgebouwd uit zelfsturende teams van professionals zonder managers. En aangetoond effectief.

Zo kan het en zo moet het! Patiëntgerichte zelfsturende teams effectiever zonder managers. Zorg is traditioneel georganiseerd vanuit de discipline van de zorgprofessional en niet vanuit de patiënt met zijn probleem. Door de toenemende complexiteit van de zorg is dit historisch gegroeide model niet langer effectief. Klachten van patiënten, fouten en hoge werkdruk vragen om verandering. 'Zo kan het en zo moet het' beschrijft een organisatiemodel dat nieuw is voor de zorg. Een model dat zich heeft bewezen en door wetenschappelijk onderzoek wordt onderbouwd. Een model waarbij de patiënt met zijn klacht is het uitgangspunt voor de structuur van de organisatie. Een organisatie waarin: - de patiënt zich veilig voelt, - hij samen met de zorgprofessionals de regie voert, - de zorgprofessional beter tot zijn recht komt, - de zorgprofessional in een platte structuur werkt en zijn 'eigen winkeltje' stuurt. 'Zo kan het en zo moet het' beschrijft de opzet in praktische stappen.

Auteur | Pieter F. van Akkerveeken
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789089655929
Boekomslag voor ISBN: 9789080881112
Boekomslag voor ISBN: 9789036824170
Boekomslag voor ISBN: 9789047008132
Boekomslag voor ISBN: 9789047011088
Boekomslag voor ISBN: 9789035249059


Boekn ©