Waarom doen ze het niet gewoon?
Hoe zorg je als leider, dat je consultants en techneuten meer bijdragen aan het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers? Dat ze buiten hun directe vakinhoud wat meer ondernemend zijn.
Hoe zorg je als leider, dat je consultants en techneuten meer bijdragen aan het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers? Dat ze buiten hun directe vakinhoud wat meer ondernemend zijn. Zodat bijvoorbeeld: • Consultants hun netwerk beter onderhouden en uitbreiden • Ingenieurs commerciële kansen bij klanten zien en doorgeven, of nog beter, erop reageren • Techneuten eerst de vraag achter de vraag achterhalen, voordat ze enthousiast de inhoud induiken • ICT-ers meekijken bij het vinden van nieuwe collega’s • Adviseurs zorgen dat het klantcontact doorloopt als een project is afgerond Dat lijkt heel logisch, en dat is het ook. Desondanks gaat dat niet bepaald vanzelf. Hoe krijg je mensen gemotiveerd om bij te dragen aan onderwerpen als het signaleren van opdrachten? Hoe stimuleer je dat ze er tijd voor nemen? En vooral: hoe zorg je dat ze echt in actie komen? Begeleiden van mensen op het ondernemende deel van het werk, vraagt een andere stijl van leidinggeven dan begeleiden op het vakinhoudelijke deel. Daarmee mochten we de afgelopen jaren veel managers en organisaties helpen. Met veel plezier en succes. En natuurlijk ook met soms de nodige leermomenten voor alle betrokkenen. De ervaring die we daarbij opdeden, delen we graag. Een boek met best practices en een overzicht van valkuilen. Met een aanpak die helpt om je mensen op ondernemend vlak in beweging te krijgen.
Hoe zorg je als leider, dat je consultants en techneuten meer bijdragen aan het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers? Dat ze buiten hun directe vakinhoud wat meer ondernemend zijn. Zodat bijvoorbeeld: • Consultants hun netwerk beter onderhouden en uitbreiden • Ingenieurs commerciële kansen bij klanten zien en doorgeven, of nog beter, erop reageren • Techneuten eerst de vraag achter de vraag achterhalen, voordat ze enthousiast de inhoud induiken • ICT-ers meekijken bij het vinden van nieuwe collega’s • Adviseurs zorgen dat het klantcontact doorloopt als een project is afgerond Dat lijkt heel logisch, en dat is het ook. Desondanks gaat dat niet bepaald vanzelf. Hoe krijg je mensen gemotiveerd om bij te dragen aan onderwerpen als het signaleren van opdrachten? Hoe stimuleer je dat ze er tijd voor nemen? En vooral: hoe zorg je dat ze echt in actie komen? Begeleiden van mensen op het ondernemende deel van het werk, vraagt een andere stijl van leidinggeven dan begeleiden op het vakinhoudelijke deel. Daarmee mochten we de afgelopen jaren veel managers en organisaties helpen. Met veel plezier en succes. En natuurlijk ook met soms de nodige leermomenten voor alle betrokkenen. De ervaring die we daarbij opdeden, delen we graag. Een boek met best practices en een overzicht van valkuilen. Met een aanpak die helpt om je mensen op ondernemend vlak in beweging te krijgen.
Auteur | | Maarten van Os |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |