Medewerkerstevredenheid
" Put your people first and they will put your customers first". Dat is de basis van kwaliteitsmanagement. Want goed en gemotiveerd personeel is betrokken en tevreden.
Het zicht krijgen op de betrokkenheid en het sturen op motivatie en inzet vormen de blijvende noodzaak en uitdaging van het streven naar kwaliteit. door de toenemende concurrentie wort juist in toenemende mate mondiaal het onweerlegbare bewijs geleverd dat een gedreven kwaliteitsstrategie een fundamentele voorwaarde is om te overleven, en een vitaal wapen vormt in het gevecht om de gunst van de klant. Kwaliteit vereist continue aandacht en actie van en voor het personeel.
Medewerkerstevredenheid geeft een heldere handleiding voor het in gang zetten van dit moeilijke proces. Niet alleen wat betreft de theoretische onderbouwing, maar vooral wat betreft de toepassing van de instrumenten waarmee de betrokkenheid e inzet voor de kwaliteit van de medewerker zichtbaar gemaakt kunnen worden.
De projectgroep MeTeO wordt gevormd door zeven adviesbureaus die in overleg met de Stuurgroep Nederlandse Kwaliteit een onderzoek hebben uitgevoerd naar medewerkerstevredenheid.
Auteur | | S. Boomsma |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Economie & Financiƫn |