Ondernemen in de restaurantsector

Ondernemen in de restaurantsector

Ondernemen in de restaurantsector. Een hele opgave. Niet alleen maak je als ondernemer vaak lange dagen in je zaak, maar ook personeelsvraagstukken (vind maar eens een kok!), wet- en regelgeving en financiën slokken veel tijd op. In dit boek nemen we je mee door de wereld van het ondernemen in de restaurantsector. De zakelijke aspecten worden uitgelicht en ook laten we analyses los op de cijfers die beschikbaar zijn. Op die manier brengen we de markt goed in kaart en is dit boekwerk onmisbaar voor startende horecaondernemers, toeleveranciers en degenen die al langer werkzaam zijn binnen de sector.

Hoe word je een betere ondernemer?

Goede vraag. In dit boek kijken we naar het verleden en houden we gangbare werkwijzen kritisch tegen het licht. ‘Talent management’ is bijvoorbeeld zo’n onderwerp dat in de praktijk (nog) onderbelicht wordt, net als innovatieve bereidingstechnieken en nieuwe vormen van service. Hoe ga je daarmee om als restaurantondernemer of toeleverancier?

Succes- en faalfactoren op een rij

De omzetten binnen de restaurantsector nemen al zeven jaar op rij toe. De groei van het volume heeft hierop de grootste invloed. Binnen de horeca doet onze sector het goed, na de fastservice/fastfoodketens zijn we de grootste stijger. Er is dus sprake van een toegenomen vraag, maar de sector loopt als geheel tegen een aantal problemen aan. Het belangrijkste is het vinden van (goed) personeel. We zetten de succes- en faalfactoren voor je op een rij en kijken naar de competenties die je als horecaondernemer moet bezitten. Het bedrijfsplan is daarbij onontbeerlijk, dus ook daarvoor is aandacht in dit boekwerk.

Ideaal naslagwerk

Kortom: nog nooit verscheen er een boekwerk dat zo diep inging op (ondernemen in) de restaurantsector in Nederland. Een boekwerk gevuld met inspiratie, kennis, visie op de toekomst, analyses van het verleden en input van horecaprofessionals. Een ideaal naslagwerk voor jezelf, een collega of voor je personeel!


Auteur | Uitgeverij PS: bv en Hotelschool The Hague
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789024428809
Boekomslag voor ISBN: 9789082800685
Boekomslag voor ISBN: 9789062286041
Boekomslag voor ISBN: 9789400512283
Boekomslag voor ISBN: 9789047016113
Boekomslag voor ISBN: 9789052112572


Boekn ©