Schoolbasis Beeld en Brein
Het snelle, creatieve van het beelddenken staat lijnrecht tegenover het strakke, talige onderwijssysteem. Kinderen denken van nature nog veel in beelden. Ze houden graag het overzicht, denken ongeordend, zien de gehelen en kijken het liefst naar overeenkomsten. School leert kinderen om geordend en op volgorde te werken. Het accent ligt vooral op het kijken naar details en het zien van verschillen.
Veel kinderen hebben moeite met het omschakelen van beelddenken naar taaldenken. Niet de lesstof zelf is dan vaak het probleem, maar de manier waarop deze wordt aangeboden en verwerkt.
Zou het niet ideaal zijn als kinderen op school beide manieren van denken konden gebruiken en toepassen? De basis van de Beeld en Brein(r) methode is gericht op snel, creatief en beeldend leren. Door gebruik te maken van taal en beeld, is leren ook absoluut niet saai of moeilijk.
Veel kinderen hebben moeite met het omschakelen van beelddenken naar taaldenken. Niet de lesstof zelf is dan vaak het probleem, maar de manier waarop deze wordt aangeboden en verwerkt.
Zou het niet ideaal zijn als kinderen op school beide manieren van denken konden gebruiken en toepassen? De basis van de Beeld en Brein(r) methode is gericht op snel, creatief en beeldend leren. Door gebruik te maken van taal en beeld, is leren ook absoluut niet saai of moeilijk.
Auteur | | Anneke Bezem |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |