Beelddenken In De Praktijk
Beelddenken hoort bij mensen. Ieder mens denkt op zijn tijd in beelden. Het relatief te veel in beelden denken, is in de dagelijkse praktijk moeilijk te constateren. Bij ouders en leerkrachten is er vaak weinig over bekend waardoor het signaleren en herkennen van het beelddenken moeilijk is. Kinderen die beelddenken kunnen problemen krijgen op school op het gebied van taal, rekenen, tekstbegrip, concentratie en werktempo.
De informatieverwerving en -verwerking verloopt bij beelddenkers op een andere manier dan bij de niet-beelddenkers.
Door het vroegtijdig herkennen en erkennen van het beelddenken, kunnen veel (leer)problemen voorkomen worden.
In de praktijk blijkt steeds meer dat er niet alleen behoefte is aan bevestiging of een kind beelddenker is, maar ook aan de vervolginformatie: wat kun je doen als ouder, leerkracht met een kind die in beelden denkt? Hoe bied je de leerstof aan? Waar zitten de knelpunten? Welke methodes zijn geschikt?
Dit boek geeft op een praktische manier aan hoe een beelddenker met leerproblemen het beste begeleid kan worden.
De informatieverwerving en -verwerking verloopt bij beelddenkers op een andere manier dan bij de niet-beelddenkers.
Door het vroegtijdig herkennen en erkennen van het beelddenken, kunnen veel (leer)problemen voorkomen worden.
In de praktijk blijkt steeds meer dat er niet alleen behoefte is aan bevestiging of een kind beelddenker is, maar ook aan de vervolginformatie: wat kun je doen als ouder, leerkracht met een kind die in beelden denkt? Hoe bied je de leerstof aan? Waar zitten de knelpunten? Welke methodes zijn geschikt?
Dit boek geeft op een praktische manier aan hoe een beelddenker met leerproblemen het beste begeleid kan worden.
Auteur | | Anneke Bezem |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |