Hollandse Meesters in Management / Rene ten Bos over management, strategie en filosofie (luisterboek)
Hollandse Meesters in Management / Rene ten Bos over management, strategie en filosofie (luisterboek) 1e druk is een boek uitgegeven bij Mainpress B.V.. ISBN 9789077387214
In de 10-delige audio-cd reeks Hollandse Meesters in Management worden in ruim n uur per aflevering de idee n van een invloedrijke, Nederlandse managementdenker besproken. In dit deel worden de achtergrond, interesses en ontwikkelingen van Ren ten Bos overzichtelijk samengevat en gepresenteerd door Harry Starren. In een tijdsbestek van ruim 60 minuten wordt u op de hoogte gebracht van zijn idee n over management, stategie en filosofie.
Ren ten Bos is de eeuwege dwarsligger onder de Nederlandse managementdenkers. Valt de hele wereld over het klakkeloos navolgen van modes in managementland, dan ziet hij de hypes als een middel waarmee managers hun identiteit kunnen ontdekken, zoals een veertienjarige met tattoos en piercings stoeit. En als er druk wordt geapplaudisseerd voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, dan fulmineert Ren ten Bos tegen het uitschakelen van de eigen verantwoordelijkheid en de schijnzekerheid van gedragscodes. Die tegendraadsheid kenmerkt zijn hele oeuvre.
Ren ten Bos schreef boeken over stategie, ethiek, informatiemanagent en cultuur en allemaal hebben ze dezelfde 'critical management'-stijl: hij wil niet v rschrijven, maar b schrijven en ruimte scheppen voor toevalligheden, wonderen en paradoxen.
Deze uitgave betreft een audioboek.
In de 10-delige audio-cd reeks Hollandse Meesters in Management worden in ruim n uur per aflevering de idee n van een invloedrijke, Nederlandse managementdenker besproken. In dit deel worden de achtergrond, interesses en ontwikkelingen van Ren ten Bos overzichtelijk samengevat en gepresenteerd door Harry Starren. In een tijdsbestek van ruim 60 minuten wordt u op de hoogte gebracht van zijn idee n over management, stategie en filosofie.
Ren ten Bos is de eeuwege dwarsligger onder de Nederlandse managementdenkers. Valt de hele wereld over het klakkeloos navolgen van modes in managementland, dan ziet hij de hypes als een middel waarmee managers hun identiteit kunnen ontdekken, zoals een veertienjarige met tattoos en piercings stoeit. En als er druk wordt geapplaudisseerd voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, dan fulmineert Ren ten Bos tegen het uitschakelen van de eigen verantwoordelijkheid en de schijnzekerheid van gedragscodes. Die tegendraadsheid kenmerkt zijn hele oeuvre.
Ren ten Bos schreef boeken over stategie, ethiek, informatiemanagent en cultuur en allemaal hebben ze dezelfde 'critical management'-stijl: hij wil niet v rschrijven, maar b schrijven en ruimte scheppen voor toevalligheden, wonderen en paradoxen.
Deze uitgave betreft een audioboek.
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Audioboek CD |
Categorie | |