Assessment in onderwijs
In onderwijs is recentelijk duidelijke geworden dat het invoeren van nieuwe inzichten betreffende het aanbieden van onderwijs niet los kan gezien worden van de assessment. Indien we leerlingen en studenten meer actief willen laten participeren in het leerproces, in het verwerven van competenties, dan zal ook assessment van competenties en leervorderingen hierop dienen aan te sluiten. Studenten die kennis leren toepassen, die problemen leren oplossen, die competenties leren beheersen, verwachten dat ze op datzelfde worden getoetst. Traditionele kennistesten zijn dus aan een uitbreiding toe met een diversiteit van nieuwe toetsvormen.
Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd.
Assesment in onderwijs richt zich op docenten, trainers, beleidsmakers in het onderwijsveld.
Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd.
Assesment in onderwijs richt zich op docenten, trainers, beleidsmakers in het onderwijsveld.
Auteur | | Onbekend |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |