Bij de les blijven
Dit boek doet verslag van onderzoek naar schoolverzuim in Amsterdam. Het onderzoek maakt deel uit van het project 'Bij de Les Blijven', een innovatief programma van de gemeente Amsterdam, dat gericht is op een directe, preventieve aanpak van beginnend (problematisch) schoolverzuim onder leerlingen van 10 tot 15 jaar. Het project beoogt het beginnend schoolverzuim in Amsterdam terug te dringen en een sluitend systeem van onderkenning en interventie in en om scholen te ontwikkelen. In dit boek staan de resultaten van de derde meting -met interpretaties en commentaar -die in 1998 is verricht op Amsterdamse scholen voor primair en secundair onderwijs. Het signaleren en registreren van verzuim is sinds 1996 in het algemeen verbeterd. De omvang van het schoolverzuim nam daarentegen toe. Door de verbeterde signaleringsfunctie van de scholen wordt nu immers zichtbaar wat eerst onzichtbaar was-
Auteur | | Dolf van Veen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Bindwijze overig |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |