De beleveniseconomie

De beleveniseconomie

Waarom kost een kop koffie in café Florian aan het San Marcoplein
in Venetië meer dan een kop koffie in een eenvoudig cafeetje? Wat
trekt mensen naar het sportparadijs Niketown in Londen? Wat zoeken
kinderen en volwassenen in Disneyland? Waarom zijn mensen bereid
flink meer te betalen voor een kerstboom bij een tuincentrum met
een volledig ingerichte kerstshow, compleet met rondwandelende
kerstman en glühwein?
In De beleveniseconomie betogen de auteurs dat de klant meer wil
dan een product en dat hij bereid is extra te betalen voor de belevenis.
Ondernemingen vormen podia voor het creëren van die belevenis,
een bijzondere gebeurtenis waar de klant een goed gevoel bij krijgt.
De waarde die de klant hecht aan die bijzondere ervaring bepaalt het
prijskaartje van het specifieke product of goed.
In dit boek vindt u talloze inspirerende voorbeelden van bedrijven
als Disney, de beroemde boekhandelsketen Barnes & Nobles, British
Airways, Hard Rock Café en McDonald¿s die met succes inspelen op deze
behoefte van de consument om vermaakt te worden. Tegelijkertijd is
De beleveniseconomie het draaiboek waarmee u zelf ook zulke nieuwe
ervaringen kunt regisseren.
Joseph Pine en James Gilmore zijn de oprichters van Strategic
Horizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt om nieuwe manieren
te bedenken om waarde toe te voegen aan hun producten of
diensten. Zij zijn tevens de auteurs van het boek Authenticiteit.

Auteur | B. Joseph Pine
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789052619279
Boekomslag voor ISBN: 9789052613253
Boekomslag voor ISBN: 9781422161975
Boekomslag voor ISBN: 9781633697973
Boekomslag voor ISBN: 9789052617374
Boekomslag voor ISBN: 9789043019781


Boekn ©