Economy van Experiences
Economie van Experiences behandelt betekenisvolle belevenissen en het ontwikkelen van innovatieve en duurzame concepten van immateriële waarde. Het boek gaat daarbij in op de theoretische achtergronden en de praktische toepassingen ervan.
Deze herziene editie besteedt aandacht aan nieuwe vormen van waardecreatie en aan nieuwe verdienmodellen. Ook wordt er dieper ingegaan op de experience economy
in de zorgsector, de financiële dienstverlening en de creatieve stad. Door de toevoeging van nieuwe voorbeelden en cases is het een nog praktischer leerboek geworden.
Dit boek behandelt stap voor stap de fundamenten van betekenisvolle belevenissen en de achterliggende ontwerpprincipes. Vervolgens bespreken de auteurs hoe de theorie in de praktijk gebracht kan worden. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een relevante businesscase.
Bij dit boek is een website beschikbaar met videomateriaal, extra cases, Powerpointpresentaties en een discussieplatform over de cases en vragen in het boek.
Economie van Experiences is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is het een aanrader voor ondernemers, businessinnovatiemanagers, marketeers en adviseurs.
Albert Boswijk is directeur van het European Centre for the Experience and Transformation Economy. Ed Peelen is directeur Research bij het European Centre for the Experience and Transformation Economy, leidt een eigen marketingadviesbureau en is voormalig hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. Steven Olthof was partner bij KPMG management consultants en is nu associate partner en docent bij het European Centre for the Experience and Transformation Economy.
Deze herziene editie besteedt aandacht aan nieuwe vormen van waardecreatie en aan nieuwe verdienmodellen. Ook wordt er dieper ingegaan op de experience economy
in de zorgsector, de financiële dienstverlening en de creatieve stad. Door de toevoeging van nieuwe voorbeelden en cases is het een nog praktischer leerboek geworden.
Dit boek behandelt stap voor stap de fundamenten van betekenisvolle belevenissen en de achterliggende ontwerpprincipes. Vervolgens bespreken de auteurs hoe de theorie in de praktijk gebracht kan worden. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een relevante businesscase.
Bij dit boek is een website beschikbaar met videomateriaal, extra cases, Powerpointpresentaties en een discussieplatform over de cases en vragen in het boek.
Economie van Experiences is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is het een aanrader voor ondernemers, businessinnovatiemanagers, marketeers en adviseurs.
Albert Boswijk is directeur van het European Centre for the Experience and Transformation Economy. Ed Peelen is directeur Research bij het European Centre for the Experience and Transformation Economy, leidt een eigen marketingadviesbureau en is voormalig hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. Steven Olthof was partner bij KPMG management consultants en is nu associate partner en docent bij het European Centre for the Experience and Transformation Economy.
Auteur | | Albert Boswijk |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |