Plezier En Prestatie

Plezier En Prestatie

Plezier & prestatie 1e druk is een boek van Hans R. van der Loo uitgegeven bij Academic Service. ISBN 9789052614557

Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Maar een eenzijdige focus op oppervlakkige fun is verwoestend voor tevreden klanten en goede resultaten. Dat hebben we na de internethype ook kunnen constateren.
Plezier & prestatie laat managers zien hoe plezier in het werk en het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, ook in slechte tijden. Centraal staat een concept dat door de auteurs pleziermanagement wordt genoemd: het managen van werkplezier met het oog op tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.
Het doel van dit boek is dan ook managers te overtuigen, inzicht te geven en te inspireren om handen en voeten te geven aan succesvolle mensgerichte organisaties, waarbij het gat tussen potentie en performance van de mensen in de organisatie gedicht wordt.
'Gebruikmakend van Nederlandse voorbeelden en cases maakt het boek duidelijk, dat het managen van dienstverlenende organisaties begint bij de meest essentiele P van de marketing mix: People. Aangezien geldt we are all in services is dit boek niet alleen een absolute must voor managers bij dienstverlenende organisaties, maar eigenlijk voor alle managers.' - Prof. dr. Martin Wetzels, TU Eindhoven
'Het resultaat - op het gebied van klanten, medewerkers en financien - wordt voor 20% bepaald door structuren en voor 80% door de cultuur. Pleziermanagement richt zich op deze cultuur. Dit management betekent hard werken. Pleziermanagement is vertrouwen geven aan je medewerkers. Motiveer en faciliteer de talenten en motivatie van je eigen mensen.' - Adri Dorresteijn, algemeen directeur, Rabobank Maashorst
'Inspirerend, helder en structurerend. Deze begrippen kenmerken de wijze waarop de auteurs de essentiele en functionele dimensies van betekenisgeving in organisaties theoretisch en praktisch een plaats geven.' - Prof. dr. Paul Verweel, Universiteit Utrecht

Auteur | Jeroen Geelhoed
Taal | Nederlands
Type | Onbekende bindwijze
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789462200876
Boekomslag voor ISBN: 9789462157835
Boekomslag voor ISBN: 9789058710376
Boekomslag voor ISBN: 9789078222019
Boekomslag voor ISBN: 9789025423100
Boekomslag voor ISBN: 9789070512828


Boekn ©