Veranderen in 100 dagen
Veranderen in 100 dagen
Hoe overtuig ik mijn medewerkers?
Veranderen roept vaak weerstand op, omdat mensen nu eenmaal graag alles bij het oude laten. In dit praktische en toegankelijke boek wordt u meegenomen in een veranderingsproces. Alle zaken die te maken hebben met veranderen passeren de revue: het stellen van een diagnose, het managen van transities, motiveren van medewerkers, het omgaan met weerstanden en het gebruiken van interventietechnieken.
De auteur legt veel bekende theorie over veranderen - van onder andere De Caluw Kotter, Bridges en Senge - helder en beknopt uit. Door het hele boek heen wordt de theorie gekoppeld aan de praktijk van Bakkers Techniek, de voorbeeldcase in Veranderen in 100 dagen.
Bakkers Techniek levert machines aan bakkerijen en verzorgt het onderhoud daarvan. Het bedrijf is ontstaan uit een fusie van vijf kleine bedrijven. Deze fusie is niet erg succesvol verlopen: het middenmanagement blokkeert vernieuwingen, de monteurs werken niet mee, de cijfers zijn niet rooskleurig, en zo zijn er nog een aantal problemen. Bedrijfskundestudent Jochem zoekt uit wat er bij Bakkers Techniek moet gebeuren om het bedrijf weer vlot te trekken. Daarbij is het perspectief van de verandermanager minstens zo belangrijk als dat van de medewerkers die geen zin hebben in weer een verandering.
Patries Quant studeerde criminologie en Nederlands recht en werkte als docent, trainer en adviseur bij het Ministerie van Justitie. Sinds 1999 houdt zij zich bij Schouten & Nelissen bezig met leiderschap. Het viel haar op dat organisaties, hoewel ze zich bewust zijn van de noodzaak om te veranderen, er toch niet altijd in slagen die veranderingen met succes door te voeren.
Meestal omdat managers geneigd zijn maar vanuit kant naar veranderin-gen te kijken ... hun kant!
Hoe overtuig ik mijn medewerkers?
Veranderen roept vaak weerstand op, omdat mensen nu eenmaal graag alles bij het oude laten. In dit praktische en toegankelijke boek wordt u meegenomen in een veranderingsproces. Alle zaken die te maken hebben met veranderen passeren de revue: het stellen van een diagnose, het managen van transities, motiveren van medewerkers, het omgaan met weerstanden en het gebruiken van interventietechnieken.
De auteur legt veel bekende theorie over veranderen - van onder andere De Caluw Kotter, Bridges en Senge - helder en beknopt uit. Door het hele boek heen wordt de theorie gekoppeld aan de praktijk van Bakkers Techniek, de voorbeeldcase in Veranderen in 100 dagen.
Bakkers Techniek levert machines aan bakkerijen en verzorgt het onderhoud daarvan. Het bedrijf is ontstaan uit een fusie van vijf kleine bedrijven. Deze fusie is niet erg succesvol verlopen: het middenmanagement blokkeert vernieuwingen, de monteurs werken niet mee, de cijfers zijn niet rooskleurig, en zo zijn er nog een aantal problemen. Bedrijfskundestudent Jochem zoekt uit wat er bij Bakkers Techniek moet gebeuren om het bedrijf weer vlot te trekken. Daarbij is het perspectief van de verandermanager minstens zo belangrijk als dat van de medewerkers die geen zin hebben in weer een verandering.
Patries Quant studeerde criminologie en Nederlands recht en werkte als docent, trainer en adviseur bij het Ministerie van Justitie. Sinds 1999 houdt zij zich bij Schouten & Nelissen bezig met leiderschap. Het viel haar op dat organisaties, hoewel ze zich bewust zijn van de noodzaak om te veranderen, er toch niet altijd in slagen die veranderingen met succes door te voeren.
Meestal omdat managers geneigd zijn maar vanuit kant naar veranderin-gen te kijken ... hun kant!
Auteur | | Patries Quant |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |