Motiverende functionerings- en beoordelingsgesprekken
Functionering- en beoordelingsgesprekken; communicatie met een hoog risicogehalte!
Zowel bij de werknemer als bij de manager bestaat vaak veel weerstand tegen deze meestal verplichte gesprekken. En regelmatig gaat het dan ook mis: de medewerker raakt gedemotiveerd en de manager brandt af.
Een rigide systematiek, een slechte voorbereiding, gebrek aan inzicht of een ongenuanceerde vorm van feedback zijn vaak de oorzaak van een gesprek met een slechte afloop. Hoe kunt u ervoor zorgen dat ook uw medewerker het gesprek tevreden afrondt? Dat uw werknemer zich zelf verantwoordelijk voelt voor zijn eigen groei en prestaties? Dit kan alleen als hij gemotiveerd is. Hoe u dat sterk kunt beïnvloeden, leest u in dit boek. De keuzevrijheid van zowel de werknemer als de manager staat hierbij centraal. Zo worden de funtionerings- en beoordelingsgesprekken een onderdeel van het groeiproces van uw onderneming.
Wim van Dam is trainer, coach en auteur. Met humor daagt hij de lezer uit om zijn of haar aannames te onderzoeken. Zijn vragen staan toe dat de lezer zelf de communicatieve valkuilen leert herkennen en omzeilen. Een actieve manier van leren en inzicht vergaren.
Zowel bij de werknemer als bij de manager bestaat vaak veel weerstand tegen deze meestal verplichte gesprekken. En regelmatig gaat het dan ook mis: de medewerker raakt gedemotiveerd en de manager brandt af.
Een rigide systematiek, een slechte voorbereiding, gebrek aan inzicht of een ongenuanceerde vorm van feedback zijn vaak de oorzaak van een gesprek met een slechte afloop. Hoe kunt u ervoor zorgen dat ook uw medewerker het gesprek tevreden afrondt? Dat uw werknemer zich zelf verantwoordelijk voelt voor zijn eigen groei en prestaties? Dit kan alleen als hij gemotiveerd is. Hoe u dat sterk kunt beïnvloeden, leest u in dit boek. De keuzevrijheid van zowel de werknemer als de manager staat hierbij centraal. Zo worden de funtionerings- en beoordelingsgesprekken een onderdeel van het groeiproces van uw onderneming.
Wim van Dam is trainer, coach en auteur. Met humor daagt hij de lezer uit om zijn of haar aannames te onderzoeken. Zijn vragen staan toe dat de lezer zelf de communicatieve valkuilen leert herkennen en omzeilen. Een actieve manier van leren en inzicht vergaren.
Auteur | | Wim van Dam |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |