Succes is niet voor lafaards
‘We waren de afgelopen jaren zo in de ban geraakt van groei, dat we geloofden dat het onbeperkt kon doorgaan. Dat blijkt niet zo te zijn. We zitten in de ergste en zwaarste crisis van de afgelopen honderd jaar. Het is niet alleen een financiële crisis, ook bijvoorbeeld het milieu en de economie zijn slachtoffers. Het zijn zware tijden die om oplossingen en creativiteit vragen.
In Succes is niet voor lafaards kijk ik naar bedrijven als Apple en Albert Heijn, die het ondanks de crisis toch goed doen. Deze bedrijven doen blijkbaar iets wat andere organisaties nalaten. Naargelang de omstandigheden passen zij hun marketingstrategie aan en onderscheiden zich daarmee van andere bedrijven. Wat kunnen we daarvan leren? Er is helemaal niets mis mee als we de succesvolle stappen van anderen analyseren en de elementen die op onszelf van toepassing zijn ervan overnemen.
Het kan ons allen helpen om de crisis sneller achter ons te laten. We kunnen legio lessen trekken uit succesvolle organisaties. Ik beperk me in dit boek tot de tien meest aansprekende lessen, die snel tot een uniek resultaat kunnen leiden. Deze worden toegelicht middels korte herkenbare casussen, wat het boek praktisch en inzichtelijk maakt: bedrijven hebben deze inzichten immers daadwerkelijk gebruikt. Dit boek is geschreven met voorbeelden uit het grootbedrijf, maar dezelfde wetten zijn ook op het midden- en kleinbedrijf van toepassing.’
In Succes is niet voor lafaards kijk ik naar bedrijven als Apple en Albert Heijn, die het ondanks de crisis toch goed doen. Deze bedrijven doen blijkbaar iets wat andere organisaties nalaten. Naargelang de omstandigheden passen zij hun marketingstrategie aan en onderscheiden zich daarmee van andere bedrijven. Wat kunnen we daarvan leren? Er is helemaal niets mis mee als we de succesvolle stappen van anderen analyseren en de elementen die op onszelf van toepassing zijn ervan overnemen.
Het kan ons allen helpen om de crisis sneller achter ons te laten. We kunnen legio lessen trekken uit succesvolle organisaties. Ik beperk me in dit boek tot de tien meest aansprekende lessen, die snel tot een uniek resultaat kunnen leiden. Deze worden toegelicht middels korte herkenbare casussen, wat het boek praktisch en inzichtelijk maakt: bedrijven hebben deze inzichten immers daadwerkelijk gebruikt. Dit boek is geschreven met voorbeelden uit het grootbedrijf, maar dezelfde wetten zijn ook op het midden- en kleinbedrijf van toepassing.’
Auteur | | Paul H.J.M. Moers |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |