Ondernemen In Een Veranderende Wereld
In de 21e eeuw is er voor ondernemingen sprake van een toenemende dynamiek: mondialisering van markten, snelle technologische veranderingen en kortere productlevenscycli veranderen hun concurrentiepositie.
Ondernemen in een veranderende wereld reikt de (toekomstige) ondernemer handvatten aan om ontwikkelingen sneller te signaleren, consequenties voor de strategie te doorzien en daardoor sneller te kunnen reageren. Het doel van dit boek is niet precies te vertellen hoe de toekomst er uit zal zien, maar aan te geven op welke trends moet worden gelet om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten. De toekomst kan meerdere kanten op, dus moeten organisaties dat ook kunnen in de concurrentiestrijd van de 21ste eeuw.
Het businessmodel van Osterwalder vormt hierbij het uitgangspunt. Vanuit diverse ontwikkelingen op het gebied van technologische connectiviteit, open innovatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, outsourcing, de herrijzenis van China, samenwerking tussen organisaties, de veranderende consument, de veranderende marketing en authenticiteit, biedt dit boek een nieuw perspectief op een veranderende wereld.
Ondernemen in een veranderende wereld reikt de (toekomstige) ondernemer handvatten aan om ontwikkelingen sneller te signaleren, consequenties voor de strategie te doorzien en daardoor sneller te kunnen reageren. Het doel van dit boek is niet precies te vertellen hoe de toekomst er uit zal zien, maar aan te geven op welke trends moet worden gelet om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten. De toekomst kan meerdere kanten op, dus moeten organisaties dat ook kunnen in de concurrentiestrijd van de 21ste eeuw.
Het businessmodel van Osterwalder vormt hierbij het uitgangspunt. Vanuit diverse ontwikkelingen op het gebied van technologische connectiviteit, open innovatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, outsourcing, de herrijzenis van China, samenwerking tussen organisaties, de veranderende consument, de veranderende marketing en authenticiteit, biedt dit boek een nieuw perspectief op een veranderende wereld.
Auteur | | B. Raessens |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |