Uitbesteding Van It Dienstverlening

Uitbesteding Van It Dienstverlening

Deze studie voegt belangrijke elementen toe die in de literatuur tot nu toe onderbelicht bleven. Zo wordt naast de overwegingen om al dan niet uit te besteden, uitgebreid ingegaan op het proces van uitbesteding, niet alleen de fase van contractering, maar ook de fasen van voorbereiding van de implementatie en de uiteindelijke ' inregeling' van de uitbestedingsrelatie. Ook de managementkant komt uitgebreid aan bod, zowel vanuit het perspectief van de uitbestedende partij als van de leverancier.
Voorbeelden en tips, ontleend aan de praktijk van de auteur, maken u wegwijs. In vier delen leest u over alle aspecten van IT-uitbesteding. Het introductiedeel schetst de ontwikkelingen en trends. De uitbestedingsprocessen komen in het tweede deel aan bod, als de fasen van het contract-, het transitie- en het IT-dienstverleningsproces worden uitgewerkt. In het derde deel staan beheersingsfactoren voor het IT-dienstverleningsproces centraal. Dit zijn praktische handreikingen die u helpen de IT-uitbestedingsrelatie te beheersen. Het laatste deel geeft u inzicht in de contractbeëindiging.
Het boek bevat veel materiaal dat Beulen c.s. de afgelopen jaren verzamelden tijdens onderzoek bij de KU.
Voor business- en informatiemanagers van uitbestedende bedrijven en account- en contractmanagers van IT-leveranciers. Ook praktisch voor medewerkers van uitbestedingsprocessen.

Auteur | Beulen
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Computers & Informatica

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789077212691
Boekomslag voor ISBN: 9789490986063
Boekomslag voor ISBN: 9789026724992
Boekomslag voor ISBN: 9789012582414
Boekomslag voor ISBN: 9789012580359
Boekomslag voor ISBN: 9789012125970


Boekn ©