Principes van internetmarketing
Door de opkomst van het internet heeft het vak marketing zich sterk ontwikkeld. Consumenten en klanten hebben tegenwoordig een bredere keuze uit producten, diensten, prijzen en leveranciers. Producenten en dienstenleveranciers krijgen nieuwe mogelijkheden om hun activiteiten uit te breiden, en om nieuwe online marketingcommunicatietechnieken te gebruiken. Dit levert nieuwe producten,
distributiemogelijkheden en communicatievormen met de klant op.
De centrale vraag in het boek Principes van internetmarketing is hoe internettechnologie in het vakgebied van marketing kan worden toegepast. Bedrijven kunnen nu ook op een andere manier klanten werven, op een andere manier verkopen en op een andere manier communiceren. Dat vereist een gericht managementproces en het vraagt om het vaststellen van een online waardepropositie en het effectief toepassen van internettechnieken, zoals affiliate marketing en zoekmachinemarketing. Deze onderwerpen komen in dit boek uitgebreid aan bod.
Principes van internetmarketing bestaat uit drie delen, die elk een verschillend aspect behandelen in het marketingproces:
* de basis van internetmarketing,
* de ontwikkeling van een internetmarketingstrategie,
* de implementatie en evaluatie van internetmarketing.
Het boek biedt een uitgebreide leidraad voor het ontwikkelen van een internetmarketingstrategie. Dit wordt gedaan aan de hand van recente modellen, gecombineerd met praktijktips. De theorie in dit boek wordt uitgebreid ondersteund met voorbeelden en figuren.
Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor Pearson XTRA. Op deze website www.pearsonxtra.nl staat voor zowel studenten als docenten extra studiemateriaal zoals cases, vragen en uitwerkingen.
Dave Chaffey is onafhankelijk internetmarketingtrainer en consultant. Hij is verbonden aan de universiteiten van Cranfield en Warwick en aan het Institute of Direct Marketing. Hij is auteur van enkele marketingbestsellers en wordt gezien als een van de vijftig marketinggoeroes in de wereld.
Fiona Ellis-Chadwick is docent marketing aan de Business School van Loughborough University en lid van de Marketing and Retailing Research Group. Theo Zweers is hogeschooldocent aan de Haagse Hogeschool. Eerder leverde hij al een belangrijke bijdrage aan het boek Interactieve marketing. Mirjam Broekhoff is business analist. Zij schrijft marketingplannen en artikelen voor diverse vakbladen.
distributiemogelijkheden en communicatievormen met de klant op.
De centrale vraag in het boek Principes van internetmarketing is hoe internettechnologie in het vakgebied van marketing kan worden toegepast. Bedrijven kunnen nu ook op een andere manier klanten werven, op een andere manier verkopen en op een andere manier communiceren. Dat vereist een gericht managementproces en het vraagt om het vaststellen van een online waardepropositie en het effectief toepassen van internettechnieken, zoals affiliate marketing en zoekmachinemarketing. Deze onderwerpen komen in dit boek uitgebreid aan bod.
Principes van internetmarketing bestaat uit drie delen, die elk een verschillend aspect behandelen in het marketingproces:
* de basis van internetmarketing,
* de ontwikkeling van een internetmarketingstrategie,
* de implementatie en evaluatie van internetmarketing.
Het boek biedt een uitgebreide leidraad voor het ontwikkelen van een internetmarketingstrategie. Dit wordt gedaan aan de hand van recente modellen, gecombineerd met praktijktips. De theorie in dit boek wordt uitgebreid ondersteund met voorbeelden en figuren.
Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor Pearson XTRA. Op deze website www.pearsonxtra.nl staat voor zowel studenten als docenten extra studiemateriaal zoals cases, vragen en uitwerkingen.
Dave Chaffey is onafhankelijk internetmarketingtrainer en consultant. Hij is verbonden aan de universiteiten van Cranfield en Warwick en aan het Institute of Direct Marketing. Hij is auteur van enkele marketingbestsellers en wordt gezien als een van de vijftig marketinggoeroes in de wereld.
Fiona Ellis-Chadwick is docent marketing aan de Business School van Loughborough University en lid van de Marketing and Retailing Research Group. Theo Zweers is hogeschooldocent aan de Haagse Hogeschool. Eerder leverde hij al een belangrijke bijdrage aan het boek Interactieve marketing. Mirjam Broekhoff is business analist. Zij schrijft marketingplannen en artikelen voor diverse vakbladen.
Auteur | | Dave Chaffey |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |