Strategisch merkenmanagement

Strategisch merkenmanagement

Strategisch merkenmanagement gaat over merken, waarom merken belangrijk zijn, wat ze betekenen voor consumenten en professionals en wat organisaties moeten doen om ze op de goede manier te beheren. Het boek bestrijkt het complete vakgebied en maakt door de vele cases en voorbeelden de alledaagse praktijk van branding inzichtelijk.

Onderwerpen die onder meer aan bod komen zijn:
• de merkpositionering en de identifi catie van merkwaarden
• het creëren van klantgerichte merkmeerwaarde
• de rol van het merk in relatie tot design, marketing- en communicatieprogramma’s
• het beheren en meten van merkmeerwaarde
• de merkarchitectuur van corporate brands, family brands en individual brands
• nieuwe trends in branding, zoals internationalisering versus lokalisering

Strategisch merkenmanagement is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs en voor professionals in design en merkenmanagement. Op de website www.pearsoneducation.nl/keller is extra materiaal beschikbaar.

Kevin Lane Keller is hoogleraar marketing aan Dartmouth College in New Hampshire. Hij heeft veel onderzoek gedaan en gepubliceerd over merkenmanagement. De Nederlandse bewerking van dit boek is gedaan door Ruud Heijenga en Erik Schoppen.

Auteur | K.L. Keller
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789043033084
Boekomslag voor ISBN: 9789043037013
Boekomslag voor ISBN: 9789073838376
Boekomslag voor ISBN: 9789012583145
Boekomslag voor ISBN: 9789087200220
Boekomslag voor ISBN: 9789079465071


Boekn ©