Verkoop En Verkoopmanagement
DAVID JOBBER & GEOFF LANCASTER
Verkoop en verkoopmanagement
Dit boek behandelt het belangrijkste element van de marketingmix - verkoop en verkoopmanagement - vanuit een theoretisch én praktisch perspectief. De auteurs van Verkoop en verkoopmanagement gebruiken veel voorbeelden om duidelijk te maken hoe de beschreven principes in de praktijk worden toegepast en besteden daarbij zowel aandacht aan de rol van de verkoper als die van de manager. Bovendien is in dit boek de nodige aandacht voor het groeiende belang van de internationale aspecten van verkoop en verkoopmanagement.
Het boek is onderverdeeld in vijf delen:
• de rol van verkoop
• verkooptechnieken
• de verkoopomgeving
• verkoopmanagement
• controle en beheer
Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een korte casestudy, praktijkoefeningen en vragen. Op de website www.pearsoneducation.nl/jobber staat aanvullend materiaal. Verkoop en verkoopmanagement is geschikt voor zowel studenten van de Bachelor of Commerce als voor verkopers en verkoopmanagers.
David Jobber is hoogleraar marketing aan de Bradford University en editor van talloze vaktijdschriften over verkoop en verkoopmanagement. Geoff Lancaster is hoogleraar marketing aan de London Metropolitan University en bestuursvoorzitter van Durham Associates Ltd.
De Nederlandse bewerking van dit boek is gedaan door Mirjam Koster en Ron Reinderink, verbonden aan de Academie Marketing en International Management, Saxion Hogeschool Deventer en Constantijn Bakker, Hogeschool voor Economische Studies, Amsterdam.
Verkoop en verkoopmanagement
Dit boek behandelt het belangrijkste element van de marketingmix - verkoop en verkoopmanagement - vanuit een theoretisch én praktisch perspectief. De auteurs van Verkoop en verkoopmanagement gebruiken veel voorbeelden om duidelijk te maken hoe de beschreven principes in de praktijk worden toegepast en besteden daarbij zowel aandacht aan de rol van de verkoper als die van de manager. Bovendien is in dit boek de nodige aandacht voor het groeiende belang van de internationale aspecten van verkoop en verkoopmanagement.
Het boek is onderverdeeld in vijf delen:
• de rol van verkoop
• verkooptechnieken
• de verkoopomgeving
• verkoopmanagement
• controle en beheer
Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een korte casestudy, praktijkoefeningen en vragen. Op de website www.pearsoneducation.nl/jobber staat aanvullend materiaal. Verkoop en verkoopmanagement is geschikt voor zowel studenten van de Bachelor of Commerce als voor verkopers en verkoopmanagers.
David Jobber is hoogleraar marketing aan de Bradford University en editor van talloze vaktijdschriften over verkoop en verkoopmanagement. Geoff Lancaster is hoogleraar marketing aan de London Metropolitan University en bestuursvoorzitter van Durham Associates Ltd.
De Nederlandse bewerking van dit boek is gedaan door Mirjam Koster en Ron Reinderink, verbonden aan de Academie Marketing en International Management, Saxion Hogeschool Deventer en Constantijn Bakker, Hogeschool voor Economische Studies, Amsterdam.
Auteur | | Jobber David |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |