Klantenloyaliteit

Klantenloyaliteit

Klantenloyaliteit 1e druk is een boek van Marnix B gel uitgegeven bij Financial Times/Prentice Hall. ISBN 9789043005210

klantenloyaliteit
'Loyale klanten worden niet geboren, zij worden gemaakt.'
Het worden spannende jaren voor het bedrijfsleven. De jaren van de verticale prijsbinding en de macht van de distributie zijn voorbij. De komende decennia hebben de klanten het voor het zeggen, geholpen door de gebruiksvriendelijke technologie. Voor bedrijven betekent het dat het hebben van een klantenbestand niet meer voldoende is. Het zal, met de toenemende macht van de klant, gaan om de loyaliteit van de klanten uit dit bestand. Bedrijven zullen er de komende jaren dus alles aan moeten doen om de loyaliteit binnen het klantenbestand te verhogen. Essentieel voor klantenloyaliteit is het afstemmen van producten, service en dienstverlening op de wensen en verwachtingen van de klant. Helaas verschillen deze wensen en verwachtingen per consument. Een uniforme aanpak zal in de praktijk dan ook weinig effect sorteren. In dit boek is beschreven hoe op een bedrijfseconomische manier een loyaliteitsstrategie wordt ontwikkeld, rekening houdend met de individuele eisen en wensen van klanten. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer een definitie van klantenloyaliteit, klantparticipatie, loyaliteitsacties, loyaliteitsprogramma's, waarde- en behoeftedifferentiatie. Marnix B gel maakt gebruik van vele cases en geeft honderden tips zodat u meteen aan de slag kunt om ook uw klanten aan uw organisatie te binden.

Auteur | Marnix Bügel
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Geschiedenis

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789043020411
Boekomslag voor ISBN: 9789001651725
Boekomslag voor ISBN: 9780470239599
Boekomslag voor ISBN: 9789047300847
Boekomslag voor ISBN: 9789081219815
Boekomslag voor ISBN: 9789023246237


Boekn ©