Een kind, een plan
Kenmerkend voor het bestaan van problemen bij de doelgroep van jonge risicokinderen is de onduidelijkheid over het aandeel van het kind, zijn mogelijkheden om zich te ontwikkelen en de rol van de omgeving bij opvoeding van en onderwijs aan dat kind. De bijdragen in deze bundel vormen illustraties van recent onderzoek naar de rol van diagnostiek, het samenspel van persoon en omgeving bij de persoonlijkheidsontwikkeling, effectonderzoek naar opvoedingsarrangementen, therapie, taalstimulering, en de vroege lees- en rekenontwikkeling. Ook wordt verslag gedaan van historisch onderzoek naar de lange geschiedenis van pedagogische aandacht voor kinderen van wie de ontwikkeling wordt bedreigd. Bijdragen zijn van de hand van Pameijer, Resing en Tunteler, Van Aken, Kunnen en Van der Meulen, Singer, Hermanns, Damhuis, De Blauw en Brandenbarg, Both de Vries en Bus, Desoete en Roeyers, en Van Drenth.
Auteur | | G. Aalsvoort |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |