De King familie
Nederlands bekendste snoepje komt uit Sneek in Friesland: King-pepermunt. Een snoepje om vijftien minuten op te zuigen, zonder te praten, want dan zou het uit de mond kunnen glippen. Liefst ook met de kaken op elkaar, want alleen op die manier kan het laatste flintertje op de tong wegsmelten alsof het nooit heeft bestaan.
Wie waren de makers van King, die ook klassieke hard candies lanceerden als Rang en Italiano? Hoe hebben zij het merk populair gemaakt en gehouden tijdens de omwenteling naar zacht en kauwbaar snoep dat zelfs onder het sporten te genieten valt? Een Friese bedrijfsgeschiedenis en familiegeschiedenis in één.
Cultureel antropoloog Jef de Jager (1949) publiceerde een twintigtal geschiedkundige boeken over allerhande organisaties en groepsrituelen. Op eerder werk reageerde de kritiek: Als historicus schrijft De jager met de pen van romancier en de blik van een antropoloog.
Wie waren de makers van King, die ook klassieke hard candies lanceerden als Rang en Italiano? Hoe hebben zij het merk populair gemaakt en gehouden tijdens de omwenteling naar zacht en kauwbaar snoep dat zelfs onder het sporten te genieten valt? Een Friese bedrijfsgeschiedenis en familiegeschiedenis in één.
Cultureel antropoloog Jef de Jager (1949) publiceerde een twintigtal geschiedkundige boeken over allerhande organisaties en groepsrituelen. Op eerder werk reageerde de kritiek: Als historicus schrijft De jager met de pen van romancier en de blik van een antropoloog.
Auteur | | Jef de Jager |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Economie & Financiën |