Strategische allianties

Strategische allianties

De opkomst van sterke internationale concurrentie heeft talloze grensoverschrijdende relaties tussen bedrijven doen ontstaan. Aanvankelijk nog bedoeld om nieuwe markten aan te boren, veranderden deze activiteiten met de tijd en zijn zij geworden tot pure zakelijke overeenkomsten, die een 'continue' wederzijdse bijdrage van technologie, produkten of dienstverlening en management inhouden.
Stategische allianties is het eerste boek ter wereld dat op een samenvattende wijze deze nieuwe samenwerkingsverbanden benadert. Op basis van diepgaand praktijkonderzoek en gesprekken met managers van succesvol verlopen allianties - zoals die tussen Ford en Mazda, Toshiba en Motorola, en IBM en Siemens - schetsen de auteurs een routekaart voor het aangaan en managen van dit soort relaties. Het boek gaat in op:
- Coöperatie versus competitie
- Verwachtingen van de partners
- Informatiestromen en
- De cruciale rol van de alliantie-manager.
Overtuigend tonen de auteurs aan dat de grootste uitdaging voor de leiding van een bedrijf erin bestaat hele netwerken van dynamische allianties te onderhouden. Want zij die daarin slagen, zullen in de sterk op concurrentie gerichte mondiale handelsarena de beste resultaten boeken.


Auteur | Michael Yoshino
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Economie & Financiën

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789462762824
Boekomslag voor ISBN: 9789055943531
Boekomslag voor ISBN: 9789020731248
Boekomslag voor ISBN: 9789052614434
Boekomslag voor ISBN: 9789059315013


Boekn ©