Inkoop In Strategisch Perspectief

Inkoop In Strategisch Perspectief

Elk hoofdstuk opent met de leerdoelen. Na een inleidende case volgen de belangrijkste concepten met veel illustraties. Elk hoofdstuk besluit met een compacte samenvatting en aanbevelingen voor de praktijk.
Deze opzet heeft de afgelopen jaren zijn waarde bewezen. In het academisch en hbo-onderwijs blijkt dit boek een uitstekend leerboek dat door studenten hoog wordt gewaardeerd. Het heeft ook zijn weg weten te vinden in de bedrijfspraktijk. Dit komt mede door de heldere beschrijvingen en het toegankelijke taalgebruik.
Deze vijfde, herziene druk bevat veel nieuw materiaal, waaronder:
- De kracht van internet voor onderzoek van internationale leveranciersmarkten;
- De betekenis van e-procurement, elektronische veilingen en marktplaatsen;
- Outscourcing en risicomanagement;
- Ontwikkelen en invoeren van gedifferentieerde inkoop- en leveranciersstrategieën;
- De rol en betekenis van inkoop binnen supply chain management;
- Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van detailhandelsinkoop, waaronder ECR, VMI, CPFR en RFID
- Inkoop binnen een facilitaire omgeving met accent op het inkopen van NPR en diensten;
- De laatste ontwikkelingen op het gebied van inkoop binnen de overheid

Auteur | Arjan van Weele
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Rechten

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789462155183
Boekomslag voor ISBN: 9789493196698
Boekomslag voor ISBN: 9789013056075
Boekomslag voor ISBN: 9789462157491
Boekomslag voor ISBN: 9789045357423
Boekomslag voor ISBN: 9789014051772


Boekn ©