Verhalen vertellen en vragen stellen

Verhalen vertellen en vragen stellen

Verhalen vertellen en vragen stellen biedt je een vakdidactiek om Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen te geven op de basisschool. Het boek helpt je je te ontwikkelen als leraar én als persoon. Waarom kiezen voor Verhalen vertellen en vragen stellen? * het enige didactiekboek dat levensbeschouwelijk leren koppelt aan Geestelijke Stromingen; * helpt je je te ontwikkelen als leraar én als persoon; * handige ondersteunende website met veel extra studiemateriaal. Verhalen vertellen en vragen stellen bestaat uit twee delen. Deel A, 'Vakdidactiek Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen' biedt je een model en praktische tips voor het begeleiden van levensbeschouwelijk leren van leerlingen. Het gaat hierbij zowel om je didactische als je pedagogische competentie als leerkracht op dit terrein. Deel B, 'Verhalen vertellen en vragen stellen', bevat zestig verhalen met vragen uit de Geestelijke Stromingen over de negen belangrijkste levensvragen. Deze kun je zowel gebruiken als inspiratie voor je eigen levensbeschouwelijk profiel, als voor het lesgeven aan leerlingen. Verhalen vertellen en vragen stellen is geschreven voor de pabo. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book. Online ondersteuning Op de ondersteunende website www.verhalenvertellenenvragenstellen.noordhoff.nl vind je links naar meer achtergronden over Geestelijke Stromingen, alle in het boek vermelde weblinks en aanbevolen websites, een lijst met aanbevolen literatuur voor verdieping en de digitale versie van de vragen in het Levensbeschouwelijk Portfolio (Hart&Zielprofiel). Over de auteurs Drs. Tamar Kopmels is theoloog en filosoof en is sinds 1998 werkzaam op het terrein van levensbeschouwelijke educatie. Zij werkte onder andere als pabo-docent Levensbeschouwelijk Onderwijs aan de Hogeschool Domstad, was (hoofd)redacteur van diverse onderwijsmethodes en werkte mee aan allerlei publicaties voor het basisonderwijs. Kopmels is hoofdredacteur van Kleur op school en geeft nascholing en advies op het gebied van levensbeschouwelijke educatie en identiteit. Ze ontwikkelde en redigeerde honderden lessen over levensbeschouwelijk leren als (hoofd)redacteur van diverse methodes en werkte mee aan diverse publicaties voor het basisonderwijs. Kopmels is hoofdredacteur van Kleur op school en verzorgt als zelfstandige nascholing en advisering op het gebied van levensbeschouwelijke educatie en identiteit. Het boek bevat een bijdrage van drs. Marietje Beemsterboer. Zij is leerkracht basisonderwijs en werkt aan een promotieonderzoek naar de omvang en betekenis van islam op islamitische basisscholen. De kennis over de zes Geestelijke Stromingen op deze website is geschreven door Margriet Elschot. De toetsvragen zijn ontwikkeld door Dorien Uittenbogaard en de illustraties zijn verzorgd door Margreet de Heer.

Auteur | Tamar Kopmels
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Te koop bij:
boekenbalie logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001896416
Boekomslag voor ISBN: 9789001019976
Boekomslag voor ISBN: 9789001753948
Boekomslag voor ISBN: 9789046907245
Boekomslag voor ISBN: 9789001745363
Boekomslag voor ISBN: 9789001754297


Boekn ©