Honderd Jaar Wiskundeonderwijs
In Honderd jaar Wiskundeonderwijs wordt vanuit vele invalshoeken door verschillende auteurs over de veranderingen in alle categorieën van het voortgezet onderwijs geschreven. Aan het woord zijn leerlingen, oud-leerlingen, leraren en oud-leraren, opleiders van leraren, leerplanontwikkelaars, schoolboekauteurs, wiskundedidactici en zij die van de geschiedenis van de wiskunde en het wiskundeonderwijs hun vak hebben gemaakt. Zij vertellen in zo'n dertig hoofdstukken, elk op hun eigen manier, over wederwaardigheden van de leerstof (zoals algebra, meetkunde, statistiek en waarschijnlijkheidsberekeningen, differentiaal- en integraalrekening), de didactiek, de leraar, de schoolboeken, het leerplan, de examens, de schoolsoorten, de krenten uit de pap van het vak wiskunde, het tijdschrift Euclides en de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren.
Honderd jaar Wiskundeonderwijs is geschreven ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van deze vereniging.
Honderd jaar Wiskundeonderwijs is geschreven ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van deze vereniging.
Auteur | | Fred Goffree |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |