Zakelijke Communicatie 1

Zakelijke Communicatie 1

Zakelijke communicatie is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs die hun communicatieve competenties verder willen ontwikkelen. De verschillende domeinen van mondelinge en schriftelijke communicatie komen in afzonderlijke modules aan de orde. Daarbij wordt theorie afgewisseld met praktische adviezen en talloze voorbeelden uit de beroepspraktijk. De modules vertonen een duidelijke samenhang, maar ze kunnen ook los van elkaar en in een willekeurige volgorde worden behandeld. De beide delen worden vergezeld door een bijbehorende website met opdrachten, van eenvoudige oefeningen tot uitgebreide cases.

Zakelijke communicatie deel 1 bestaat uit 5 modules; de eerste drie daarvan zijn gericht op een aantal basiscompetenties:

analyse van de communicatiesituatie

structureren en formuleren van teksten

overtuigen

het schrijven van brieven, e-mails en memo's

het houden van een mondelinge presentatie

Zakelijke communicatie deel 2 bestaat eveneens uit vijf modules. Daarin is aandacht voor:

tweegesprekken

vergaderen en onderhandelen

commerciƫle teksten

onderzoeksrapportage

beleidsteksten en adviesrapporten.

Bij deze uitgave zijn twee docentenhandleidingen. Deze handleidingen zijn te vinden op de bijbehorende website.

Auteur | (Red) Janssen
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001813208
Boekomslag voor ISBN: 9789046900192
Boekomslag voor ISBN: 9789024401482
Boekomslag voor ISBN: 9789001432522
Boekomslag voor ISBN: 9789043035057
Boekomslag voor ISBN: 9789001432997


Boekn ©