Zakelijke Communicatie 1
Zakelijke communicatie is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs die hun communicatieve competenties verder willen ontwikkelen. De verschillende domeinen van mondelinge en schriftelijke communicatie komen in afzonderlijke modules aan de orde. Daarbij wordt theorie afgewisseld met praktische adviezen en talloze voorbeelden uit de beroepspraktijk. De modules vertonen een duidelijke samenhang, maar ze kunnen ook los van elkaar en in een willekeurige volgorde worden behandeld. De beide delen worden vergezeld door een bijbehorende website met opdrachten, van eenvoudige oefeningen tot uitgebreide cases.
Zakelijke communicatie deel 1 bestaat uit 5 modules; de eerste drie daarvan zijn gericht op een aantal basiscompetenties:
analyse van de communicatiesituatie
structureren en formuleren van teksten
overtuigen
het schrijven van brieven, e-mails en memo's
het houden van een mondelinge presentatie
Zakelijke communicatie deel 2 bestaat eveneens uit vijf modules. Daarin is aandacht voor:
tweegesprekken
vergaderen en onderhandelen
commerciƫle teksten
onderzoeksrapportage
beleidsteksten en adviesrapporten.
Bij deze uitgave zijn twee docentenhandleidingen. Deze handleidingen zijn te vinden op de bijbehorende website.
Zakelijke communicatie deel 1 bestaat uit 5 modules; de eerste drie daarvan zijn gericht op een aantal basiscompetenties:
analyse van de communicatiesituatie
structureren en formuleren van teksten
overtuigen
het schrijven van brieven, e-mails en memo's
het houden van een mondelinge presentatie
Zakelijke communicatie deel 2 bestaat eveneens uit vijf modules. Daarin is aandacht voor:
tweegesprekken
vergaderen en onderhandelen
commerciƫle teksten
onderzoeksrapportage
beleidsteksten en adviesrapporten.
Bij deze uitgave zijn twee docentenhandleidingen. Deze handleidingen zijn te vinden op de bijbehorende website.
Auteur | | (Red) Janssen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |