Nieuwkomers op school
Met inleidingen van Rinda den Besten (voorzitter PO-Raad) en Paul Rosenmöller (voorzitter VO-Raad).
Hoewel de instroom van nieuwkomers in het onderwijs geen nieuw fenomeen is, is het aantal nieuwkomers wel historisch hoog. Dit maakt de belangrijke vraag actueel: hoe geven we goed onderwijs aan deze kinderen en hoe kunnen we ze begeleiden bij hun integratie in Nederland en alles wat daarbij komt kijken?
Hoe organiseer je goed onderwijs en hoe geef je goed onderwijs aan nieuwkomers?
Het gaat om zowel organisatorische vraagstukken (zoals financiën, gebouw, materiaal en personeel) als onderwijskundige zaken (bijvoorbeeld: wat is goed onderwijs, de kenmerken van NT2, lesgeven aan getraumatiseerde kinderen, omgaan met emoties en stress, met (semi-)analfabetisme, met ouders van nieuwkomers en cultuurverschillen).
Onderwijs is het startpunt voor een betere toekomst.
Door een samenwerking met IMC Weekendschool komen ook de kinderen zelf aan het woord: prachtige, indringende foto's en de beschrijving die leerlingen van zichzelf hebben gemaakt, geven de lezer een beeldend inzicht in de kinderen voor en met wie ze dit werk eigenlijk doen.
Doelgroep: leraren, intern begeleiders, zorgcoördinatoren, gedragsspecialisten, directies en besturen po en vo.
Hoewel de instroom van nieuwkomers in het onderwijs geen nieuw fenomeen is, is het aantal nieuwkomers wel historisch hoog. Dit maakt de belangrijke vraag actueel: hoe geven we goed onderwijs aan deze kinderen en hoe kunnen we ze begeleiden bij hun integratie in Nederland en alles wat daarbij komt kijken?
Hoe organiseer je goed onderwijs en hoe geef je goed onderwijs aan nieuwkomers?
Het gaat om zowel organisatorische vraagstukken (zoals financiën, gebouw, materiaal en personeel) als onderwijskundige zaken (bijvoorbeeld: wat is goed onderwijs, de kenmerken van NT2, lesgeven aan getraumatiseerde kinderen, omgaan met emoties en stress, met (semi-)analfabetisme, met ouders van nieuwkomers en cultuurverschillen).
Onderwijs is het startpunt voor een betere toekomst.
Door een samenwerking met IMC Weekendschool komen ook de kinderen zelf aan het woord: prachtige, indringende foto's en de beschrijving die leerlingen van zichzelf hebben gemaakt, geven de lezer een beeldend inzicht in de kinderen voor en met wie ze dit werk eigenlijk doen.
Doelgroep: leraren, intern begeleiders, zorgcoördinatoren, gedragsspecialisten, directies en besturen po en vo.
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |