Praktisch sales- en accountmanagement
Dit boek staat op de aanbevolen literatuurlijst van NIMA Sales B1 en B2.
De salesfunctie wordt steeds belangrijker voor veel organisaties. Vooral daar waar de concurrentie toeneemt, individuele wensen van de klant bepalender worden
en producten en diensten steeds minder het onderscheid bepalen. Het salesbeleid
is dan niet meer een tactisch instrument binnen de marketing, maar een
essentiële strategische activiteit, een kritische succesfactor. Sales- en accountmanagers worstelen regelmatig met deze betrekkelijk nieuwe rol. Om hierop beter toegerust te zijn, willen zij leren hoe zij hun werkwijze effectief kunnen aanpassen. Maar ook nieuw aanstormend talent, zoals de hbo-student, heeft naast alle bedrijfseconomische bagage en kennis van marketing behoefte aan concrete informatie over hoe sales nu écht in de praktijk werkt. In dit boek krijgen beide doelgroepen antwoord op hun vragen.
Dit boek is praktisch van opzet en biedt daarnaast ook de modellen en theorieën
die noodzakelijk zijn voor verdieping en begrip. Praktisch sales- en accountmanagement behandelt het salesvak in de volle breedte; van succesvolle salesstrategieën tot praktische gespreksvaardigheden en van een winnend salesplan tot de salesperformance. Omdat in veel markten de afnemersconcentratie continu groeit, wordt ook veel aandacht besteed aan key-accountmanagement. Het boek sluit volledig aan bij de NIMA Sales-B exameneisen en biedt de lezer de vereiste kennis om zich optimaal voor te bereiden op het B1 en B2 examen.
Voor iedereen die in één keer de nodige bagage wil verkrijgen om het salesvak op strategisch niveau uit te voeren en voor iedereen die verder wil groeien in het prachtige salesvak is dit boek een echte must have!
Robin van der Werf heeft een schat aan ervaring en kennis vanuit uiteenlopende
commerciële en leidinggevende functies die hij jarenlang bekleed heeft. Vanuit
zijn eigen adviesbureau biedt hij organisatieadvies, training en coaching op het
gebied van sales, marketing, communicatie en management. Ook werkt hij als
freelance docent en trainer en ontwikkelt hij opleidingen en trainingen voor deze vakgebieden.
en producten en diensten steeds minder het onderscheid bepalen. Het salesbeleid
is dan niet meer een tactisch instrument binnen de marketing, maar een
essentiële strategische activiteit, een kritische succesfactor. Sales- en accountmanagers worstelen regelmatig met deze betrekkelijk nieuwe rol. Om hierop beter toegerust te zijn, willen zij leren hoe zij hun werkwijze effectief kunnen aanpassen. Maar ook nieuw aanstormend talent, zoals de hbo-student, heeft naast alle bedrijfseconomische bagage en kennis van marketing behoefte aan concrete informatie over hoe sales nu écht in de praktijk werkt. In dit boek krijgen beide doelgroepen antwoord op hun vragen.
Dit boek is praktisch van opzet en biedt daarnaast ook de modellen en theorieën
die noodzakelijk zijn voor verdieping en begrip. Praktisch sales- en accountmanagement behandelt het salesvak in de volle breedte; van succesvolle salesstrategieën tot praktische gespreksvaardigheden en van een winnend salesplan tot de salesperformance. Omdat in veel markten de afnemersconcentratie continu groeit, wordt ook veel aandacht besteed aan key-accountmanagement. Het boek sluit volledig aan bij de NIMA Sales-B exameneisen en biedt de lezer de vereiste kennis om zich optimaal voor te bereiden op het B1 en B2 examen.
Voor iedereen die in één keer de nodige bagage wil verkrijgen om het salesvak op strategisch niveau uit te voeren en voor iedereen die verder wil groeien in het prachtige salesvak is dit boek een echte must have!
Robin van der Werf heeft een schat aan ervaring en kennis vanuit uiteenlopende
commerciële en leidinggevende functies die hij jarenlang bekleed heeft. Vanuit
zijn eigen adviesbureau biedt hij organisatieadvies, training en coaching op het
gebied van sales, marketing, communicatie en management. Ook werkt hij als
freelance docent en trainer en ontwikkelt hij opleidingen en trainingen voor deze vakgebieden.
Auteur | | Robin van der Werf |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |