Nee bestaat niet

Nee bestaat niet

'Nee bestaat niet' - Handboek voor succes in China
Het zal niet lang meer duren voordat China de VS voorbij streeft als grootste
economie van de wereld. Het land dat bekendheid kreeg als de 'factory of the
world' ontwikkelt zich nu ook als consumentenmarkt.
Wie in dit China zijn geluk wil zoeken - als entrepreneur of als leidinggevende
expat - zal zich terdege moeten voorbereiden. Dat weet Arie Haan als geen ander.
De voormalige topvoetballer en zeer ervaren trainer dacht dat hij alles wel had
meegemaakt, totdat hij bondscoach werd van China en vervolgens clubcoach bij
verschillende topteams.
Zijn les uit twaalf jaar trainerschap in China is: zonder kennis van de Chinese
cultuur, van het unieke denken, de gewoonten en eigenaardigheden van dit grote
land, behaal je geen succes.
Dit boek zet Arie's leerlessen van het voetbalveld op een rij. De toptrainer legt uit
waarom gezichtsverlies voor Chinezen zo'n issue is, hoe je van individualisten
een team maakt, waarom het belangrijk is om tijdens elke training een ruit aan
diggelen te trappen. En: waarom nee in contacten met Chinezen niet bestaat.
De elf hoofdstukken met anekdotes en wijze lessen worden aangevuld met de
ervaringen, meningen en visies van elf topondernemers en wetenschappers in
China. Stuk voor stuk ervaringsdeskundigen, met 'inside information' over hun
successen én hun fouten.
Een boeiend totaalpakket over werken met Chinezen op het trainingsveld, op de
werkvloer en in de board room.

Maak kennis met de ervaringen van Arie Haan (trainer van Tianjin Teda); Jeff Hu, Business Director van Atomic Recruitment China, Shanghai; Gustav Astrom, Managing Director van SXL Group Shanghai
(consultancy); Stefan Al, architect, co-founder van het Hong Kong Institute of Urban Design; Olav Griese, partner bij O.N.E. Creative (marketing), Shanghai; Renaat Morel, chef-kok in Beijing en voormalig Executive Chef in vijfsterrenhotels in China; Ruud Bosman (Bonatec), Product Sourcing Consultant met veel ervaring in China; Christophe Pairaud, General Manager van Hotel Sofitel in miljoenenstad Chongqing; Gijs de Bruin, entrepreneur; CEO van CHC Product Development en CHC Expo Services, Shanghai; Jacco Bouw, CEO van Webpower - email marketing expert, Shanghai; Raymond Koot, CEO van EurAsiaVision in Taipei (Taiwan); Prof. Willem Burgers, Dean van de Faculty of the Nordic International Management Institute, Chengdu.


Auteur | Arie Haan
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789492500205
Boekomslag voor ISBN: 9789089180070
Boekomslag voor ISBN: 9789491172564
Boekomslag voor ISBN: 9789492920737
Boekomslag voor ISBN: 9781780278162
Boekomslag voor ISBN: 9789044518764


Boekn ©