Krachtig anders leren
Wim Bouman heeft op basis van onderzoek bij 550 kinderen
met leerproblemen, zijn opgedane bevindingen en ervaringen
beschreven. Door de Kernvisie methode toe te passen hebben deze
kinderen grote vooruitgang geboekt in lezen, spelling, rekenen en
hun leerstrategie.
U kunt lezen over zijn controversiële kijk op de wetenschap, die zegt
dat dyslexie een ernstige leerstoornis is. Met als uitgangspunt dat
mensen met dyslexie een andere leerstijl hebben ontstaat er een
mogelijkheid om deze categorie rechtsgeoriënteerde denkers wel te
laten leren en resultaten te boeken.
Dit boek vertelt u over die andere leerstijl en legt uit waarom deze
groep niet aansluit op de wijze waarop zij op school les krijgt, met
als gevolg dat zij onderpresteert.
Het vaststellen van problemen als dyslexie, add, adhd, hoogbegaafdheid
en hoogsensitiviteit is niet moeilijk. Daarvoor een oplossing
vinden wel. Dit boek biedt u het antwoord; een oplossing, die
blijvend effectief blijkt.
U treft informatie aan over het lezen, schrijven, woordbeelden, spelling,
rekenen, hoe er met toetsen omgegaan moet worden, vormen
van weerstanden die deze kinderen laten zien en op welke wijze
ook sociaal emotionele problemen aangepakt kunnen worden.
Dit boek is een must voor ouders die hun kind beter willen
kunnen begeleiden, voor leerkrachten en hulpverleners die deze
kinderen beter willen begrijpen en effectief willen begeleiden
en voor onderwijswetenschappers en beleidsmakers die met
open vizier willen kijken naar rechtsgeoriënteerde kinderen en
hun onderwijsbehoefte.
Auteur | | Wim Bouman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |