Scoren met interim-management
Tegenwoordig kijkt niemand in organisaties meer op van de aanwezigheid van interim-managers. Interim-management biedt dé flexibiliteit om het management van organisaties aan te vullen. Maar wat maakt interim-managementopdrachten succesvol? Daarover gaat Scoren met interim-management: de weg naar tevreden opdrachtgevers. Wat levert bijvoorbeeld betrokkenheid van interim-managementbureaus op in termen van klanttevredenheid? Wat is het effect van een uitgebreid selectieproces? En hoe belangrijk zijn de leiderschapsstijl en het profiel van de interim-manager? Deze en andere vragen beantwoordt Jaap Schaveling op basis van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek onder ruim 140 opdrachtgevers en interim-managers. Het boek bevat een checklist waarmee kan worden gemonitord of interim-managementtrajecten goed verlopen. Scoren met interim-management is een praktijkgids rond het fenomeen van vertijdelijking van organisaties. Het boek helpt om betere beslissingen te nemen over de inzet van interim-management en is bedoeld om interim-managers, hun bureaus en opdrachtgevers beter te laten samenwerken. Jaap Schaveling (www.jaapschaveling.nl) is verbonden aan de Nyenrode Business Universiteit en is zelfstandig organisatiecoach. Zijn vakgebied is organisatiedynamiek en leiderschap. Hij verzorgt lezingen en publiceert regelmatig op zijn vakgebied. Hij is gepromoveerd op het onderzoek waarop dit boek is gebaseerd. Anderen over het werk van de auteur As far as we know, this is the most extensive and current research of its type. Nick Diprose, executive director BIE Interim Executive Ltd. (London) Een goed en waardevol onderzoek met herkenbare en nieuwe items, interessant voor opdrachtgevers. Dr. Piet Batenburg, voorzitter Raad van Bestuur Catharina Ziekenhuis Eindhoven
Auteur | | Jaap Schaveling |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |