Pofessionals & acquisitie
Het verwerven van opdrachten is een vak apart. Acquisitie is in de meeste organisaties dan ook een afzonderlijk specialisme. In de zakelijke dienstverlening is de professional zelf als het ware 'het product' en wordt hij geacht ook het acquisitievak te beheersen.Voor de meeste professionals geldt dat zij van origine een 'echt' vak hebben. U bent bijvoorbeeld ingenieur,
communicatiedeskundige, accountant, organisatieadviseur of trainer.Velen van u hebben zich daarnaast, als 'tweede beroep' ook de rol van adviseur eigen gemaakt. Het verwerven van opdrachten is een compleet nieuw en totaal ander vak. En eigenlijk het derde.
Sommigen van u gaat deze acquisitie ogenschijnlijk gemakkelijk af.Voor velen is het echter hard werken en voor een aantal daarvan lijkt acquireren welhaast een onneembare vesting.
Het vak is soms omgeven door mythes en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Professionals & Acquisitie laat zien waar het bij acquisitie om draait,wat u als professional in huis moet hebben om daarin succesvol te zijn en hoe u acquisitie het beste kunt organiseren.
De belangrijkste thema's die in het boek belicht worden zijn:
* wat het voor u betekent om acquisitie te doen;
* de kerncompetenties van succesvolle acquisiteurs;
* verschillende werksituaties van waaruit professionals acquireren;
* hoe u acquisitiegesprekken voorbereidt en voert;
* het omgaan met de rollen van vakexpert, adviseur en acquisiteur;
* hoe u tijd vrijmaakt voor acquisitie;
* de positionering van uzelf en uw bureau;
* het opbouwen van een relatie met uw opdrachtgevers;
* hoe u realistische commerciƫle doelstellingen formuleert;
* manieren om blijvend opdrachten te verwerven;
* de evaluatie van acquisitie en marketinginspanningen.
Professionals & Acquisitie is geschreven voor al die professionals die dagelijks op pad zijn om opdrachten uit te voeren en daarnaast ook een eigen acquisitietarget hebben. En voor de managers van deze professionals. Het boek richt zich tot doelgroepen als accountants, management consultants, notarissen, ingenieurs, architecten en trainers en daarnaast tot al die professionals die werkzaam zijn bij banken en verzekeringsbedrijven, communicatie- en reclamebureaus, onderwijsadviesbureaus, milieuadviesbureaus, ICT-bedrijven, onderzoeksbureaus en bureaus op het gebied van personeel en organisatie. Het gaat daarbij zowel om (startende) ondenemers en zelfstandig werkende professionals als om professionals die werkzaam zijn in grote professionele organisaties.
communicatiedeskundige, accountant, organisatieadviseur of trainer.Velen van u hebben zich daarnaast, als 'tweede beroep' ook de rol van adviseur eigen gemaakt. Het verwerven van opdrachten is een compleet nieuw en totaal ander vak. En eigenlijk het derde.
Sommigen van u gaat deze acquisitie ogenschijnlijk gemakkelijk af.Voor velen is het echter hard werken en voor een aantal daarvan lijkt acquireren welhaast een onneembare vesting.
Het vak is soms omgeven door mythes en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Professionals & Acquisitie laat zien waar het bij acquisitie om draait,wat u als professional in huis moet hebben om daarin succesvol te zijn en hoe u acquisitie het beste kunt organiseren.
De belangrijkste thema's die in het boek belicht worden zijn:
* wat het voor u betekent om acquisitie te doen;
* de kerncompetenties van succesvolle acquisiteurs;
* verschillende werksituaties van waaruit professionals acquireren;
* hoe u acquisitiegesprekken voorbereidt en voert;
* het omgaan met de rollen van vakexpert, adviseur en acquisiteur;
* hoe u tijd vrijmaakt voor acquisitie;
* de positionering van uzelf en uw bureau;
* het opbouwen van een relatie met uw opdrachtgevers;
* hoe u realistische commerciƫle doelstellingen formuleert;
* manieren om blijvend opdrachten te verwerven;
* de evaluatie van acquisitie en marketinginspanningen.
Professionals & Acquisitie is geschreven voor al die professionals die dagelijks op pad zijn om opdrachten uit te voeren en daarnaast ook een eigen acquisitietarget hebben. En voor de managers van deze professionals. Het boek richt zich tot doelgroepen als accountants, management consultants, notarissen, ingenieurs, architecten en trainers en daarnaast tot al die professionals die werkzaam zijn bij banken en verzekeringsbedrijven, communicatie- en reclamebureaus, onderwijsadviesbureaus, milieuadviesbureaus, ICT-bedrijven, onderzoeksbureaus en bureaus op het gebied van personeel en organisatie. Het gaat daarbij zowel om (startende) ondenemers en zelfstandig werkende professionals als om professionals die werkzaam zijn in grote professionele organisaties.
Auteur | | Frank Kwakman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |