Vraagtechnieken in de klas

Vraagtechnieken in de klas

Als leraar stel je de hele dag vragen aan leerlingen. Maar bereik je daarmee het gewenste effect? Zetten je vragen aan tot dieper denken, of blijven de antwoorden hangen op een oppervlakkig niveau? Goede vragen stellen doe je niet voor de vuist weg. Met de juiste vraagtechnieken kun je zorgen dat leerlingen meer leren en meer betrokken zijn bij je les. Dit toegankelijke pocketboek geeft daarvoor praktische aanwijzingen die je direct kunt toepassen. Je ziet onder meer: - welke denkniveaus je kunt aanspreken met welk soort vragen; - hoe je een goed leerklimaat creƫert voor je vragen; - hoe je kunt doorvragen; - wat de beste manier is om te reageren op antwoorden. Goede vragen zetten niet alleen je leerlingen aan het denken. Ze bieden jou veel informatie over wat je leerlingen al weten en begrijpen. Zo kun je je lessen beter afstemmen op de behoeften van je leerlingen. "Er moet meer aandacht besteed worden aan het formuleren van vragen die de moeite van het stellen waard zijn. Dat zijn vragen die de dialoog openen, zodat de leraar naar voorstellen van leerlingen kan luisteren." - John Hattie in Leren zichtbaar maken -

Auteur | Gorden Pope
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789461182562
Boekomslag voor ISBN: 9789461182401
Boekomslag voor ISBN: 9789461182036
Boekomslag voor ISBN: 9789461182616
Boekomslag voor ISBN: 9789461182296
Boekomslag voor ISBN: 9789461181886


Boekn ©