Stop met sociaal ondernemen
Het onderscheidende en het bijzondere van dit boek is de persoonlijke zoektocht van Peter Hobbelen, CEO van de Confed Group. Aan bod komen zijn kwetsbaarheid, mislukkingen, tegenvallers en successen op het vlak van sociaal ondernemerschap.
Het is een boek over de paradox van sociaal ondernemen: succesvol zakelijk sociaal ondernemen betekent stoppen met sociaal ondernemen.
Het is een boek over de worsteling van sociale ondernemingen om vanuit schaalvergroting tot een bedrijfseconomisch verdienmodel te komen. En het is vooral een boek over de toegevoegde waarde en de voortrekkersrol die ondernemers kunnen spelen om werk te bieden aan de kwetsbare groep van mensen met een arbeidsbeperking.
Dit boek is geschreven vanuit urgentie, omdat iemand iets niet meer voor zichzelf kan houden. Het is een waarachtig verhaal, waarbij iemand zichzelf niet spaart en gelooft dat de lessen van zijn opgedane praktijkervaring een bijdrage kunnen leveren aan succesvol sociaal ondernemerschap.
De ervaringen en adviezen die daaruit voortkomen zijn bruikbaar voor een brede groep lezers, zowel startende als ervaren (sociale) ondernemers, opleidingsinstituten, docenten en studenten in het hoger onderwijs, (potentiƫle) investeerders, bankiers, beleidsmakers en politici op lokaal en landelijk niveau.
Auteur | | Bert Den Boer |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |