Mediteren en ontspannen met kinderen
Stilte-oefeningen - geleide meditaties - visualisaties voor kinderen van 5 - 10 jaar. Handleiding met CD.
Dit boek van dezelfde auteurs als 'Bewegen en ontspannen met muziek' bevat 20 uitgewerkte en in de praktijk uitgeprobeerde meditatieve oefeningen voor jonge kinderen, met een uitgebreide toelichting voor de docent. Door deze uitgekiende oefeningen worden de kinderen rustiger en evenwichtiger.
De muziek op de CD is daarbij een belangrijk hulpmiddel. De meditaties zijn kort, duren slechts 5 - 10 minuten en zijn bij uitstek geschikt om tussen 2 lessen uitgevoerd te worden.
Daardoor komen de kinderen tot rust, worden hun gedachten op iets anders gericht, en staan ze open voor de nieuwe lesstof.
De oefeningen kunnen gewoon zittend op de stoelen in de klas gedaan worden, of liggend op matjes in de gymzaal. De visualisaties worden door de docent voorgelezen, met de begeleidende muziek op de achtergrond. Het is belangijk er zo jong mogelijk mee te beginnen, en er een dagelijkse routine van te maken.
Dit boek van dezelfde auteurs als 'Bewegen en ontspannen met muziek' bevat 20 uitgewerkte en in de praktijk uitgeprobeerde meditatieve oefeningen voor jonge kinderen, met een uitgebreide toelichting voor de docent. Door deze uitgekiende oefeningen worden de kinderen rustiger en evenwichtiger.
De muziek op de CD is daarbij een belangrijk hulpmiddel. De meditaties zijn kort, duren slechts 5 - 10 minuten en zijn bij uitstek geschikt om tussen 2 lessen uitgevoerd te worden.
Daardoor komen de kinderen tot rust, worden hun gedachten op iets anders gericht, en staan ze open voor de nieuwe lesstof.
De oefeningen kunnen gewoon zittend op de stoelen in de klas gedaan worden, of liggend op matjes in de gymzaal. De visualisaties worden door de docent voorgelezen, met de begeleidende muziek op de achtergrond. Het is belangijk er zo jong mogelijk mee te beginnen, en er een dagelijkse routine van te maken.
Auteur | | M. Schneider |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |