Communiceren is geen kunst
Communicatie staat aan het begin van bijna elke handeling, en is daarmee een van de meest essenti vaardigheden. Goed kunnen communiceren is een belangrijke competentie voor iedere student, of je nu later werkzaam bent in een bedrijf, een instelling, een school, een ziekenhuis of als zelfstandig ondernemer. Gelukkig is goed communiceren gemakkelijk te leren en te oefenen.
Communiceren is geen kunst gaat op heldere wijze in op de vier basisvaardigheden van communicatie: spreken, schrijven, lezen en luisteren. Onderwerpen als het opstellen en schrijven van plannen, notities en brieven, vergaderen, argumenteren en gesprekken voeren worden concreet neergezet. Per onderdeel krijgt de lezer adviezen en tips, aangevuld met voorbeelden en achtergronden. De vaardigheden kunnen direct worden geoefend aan de hand van de praktijk-opdrachten die aan het eind van elk hoofdstuk zijn opgenomen.
Communiceren is geen kunst gaat op heldere wijze in op de vier basisvaardigheden van communicatie: spreken, schrijven, lezen en luisteren. Onderwerpen als het opstellen en schrijven van plannen, notities en brieven, vergaderen, argumenteren en gesprekken voeren worden concreet neergezet. Per onderdeel krijgt de lezer adviezen en tips, aangevuld met voorbeelden en achtergronden. De vaardigheden kunnen direct worden geoefend aan de hand van de praktijk-opdrachten die aan het eind van elk hoofdstuk zijn opgenomen.
Auteur | | J. Diekstra |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |