Hexagoon transformatiemethodiek
De boodschap van dit boek is professionals verbeteren samen!
Dit vraagt om een nieuwe mindset, het doorbreken van oude
patronen en inslijpen van nieuwe routines. Dit boek reikt inzichten
en handvatten aan en geeft antwoord op vragen en complexe
dilemma’s.
Het zijn spannende tijden voor organisaties. Om succesvol te blijven als organisatie dient men zich enerzijds aan te passen en anderzijds proactief anticiperen op deze ontwikkelingen op de puzzelstukken passend te houden. Dit vereist een grote mate van veranderbereidheid en multi-dimensionaal denken, niet alleen bij het management maar ook bij de medewerkers. Om effectief vorm te blijven geven aan deze veranderingen, dient de organisatie haar missie als uitgangspunt te nemen. Een missie is datgene dat de organisatie naar buiten wil uitdragen. Het is de bron en de kracht waar de organisatie haar bestaansrecht aan ontleend.
Het Hexagoon model is ontwikkeld vanuit inzichten en ervaringen in de praktijk en neemt naast de missie ook het benutten van de expertise van medewerkers in organisatie als uitgangspunt. Op basis van de zes bouwstenen of sterpunten in organisaties, geeft dit model aan management een instrument op veranderingen effectief te integreren.
Een bijzonder kenmerk van het Hexagoon model is dat het traditioneel denken en benaderen van veranderingen overstijgt. Waar in de oude aanpak de eendimensionale en logische analyse tussen twee oorzaak en gevolg van verandering centraal staat, biedt het Hexagoon denken een multi-dimensionaal en gelaagd perspectief op veranderen. Dit betekent dat als een van de zes sterpunten als gevolg van de verandering (Leiderschap, strategie en doelen, kaders, faciliteren, ontwikkelen en attitude) aangepast wordt, dit ook een effect heeft op de overige sterpunten.
Het Hexagoon transformatiemodel is meer dan een concept omdat er meetinstrumenten worden ingezet en passende tools zijn ontwikkeld. Dit maakt het hexagoonmodel tot een praktisch toepasbare methodiek om organisaties permanent succesvol te laten omgaan met de continue veranderingen waar men mee geconfronteerd wordt.
Dit vraagt om een nieuwe mindset, het doorbreken van oude
patronen en inslijpen van nieuwe routines. Dit boek reikt inzichten
en handvatten aan en geeft antwoord op vragen en complexe
dilemma’s.
Het zijn spannende tijden voor organisaties. Om succesvol te blijven als organisatie dient men zich enerzijds aan te passen en anderzijds proactief anticiperen op deze ontwikkelingen op de puzzelstukken passend te houden. Dit vereist een grote mate van veranderbereidheid en multi-dimensionaal denken, niet alleen bij het management maar ook bij de medewerkers. Om effectief vorm te blijven geven aan deze veranderingen, dient de organisatie haar missie als uitgangspunt te nemen. Een missie is datgene dat de organisatie naar buiten wil uitdragen. Het is de bron en de kracht waar de organisatie haar bestaansrecht aan ontleend.
Het Hexagoon model is ontwikkeld vanuit inzichten en ervaringen in de praktijk en neemt naast de missie ook het benutten van de expertise van medewerkers in organisatie als uitgangspunt. Op basis van de zes bouwstenen of sterpunten in organisaties, geeft dit model aan management een instrument op veranderingen effectief te integreren.
Een bijzonder kenmerk van het Hexagoon model is dat het traditioneel denken en benaderen van veranderingen overstijgt. Waar in de oude aanpak de eendimensionale en logische analyse tussen twee oorzaak en gevolg van verandering centraal staat, biedt het Hexagoon denken een multi-dimensionaal en gelaagd perspectief op veranderen. Dit betekent dat als een van de zes sterpunten als gevolg van de verandering (Leiderschap, strategie en doelen, kaders, faciliteren, ontwikkelen en attitude) aangepast wordt, dit ook een effect heeft op de overige sterpunten.
Het Hexagoon transformatiemodel is meer dan een concept omdat er meetinstrumenten worden ingezet en passende tools zijn ontwikkeld. Dit maakt het hexagoonmodel tot een praktisch toepasbare methodiek om organisaties permanent succesvol te laten omgaan met de continue veranderingen waar men mee geconfronteerd wordt.
Auteur | | Paul Lenferink, Roger Naudin |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |