#WatNouEindeVanWinkels
#WATNOUEINDEVANWINKELS
Hans van Tellingen is directeur van onderzoeks- en adviesbureau Strabo. Hij is specialist op het gebied van winkelcentrum onderzoek en -advies.
Is de toekomst echt zo dramatisch voor de winkels als sommige doemdenkers ons willen doen laten geloven? Zal 'internet' leiden tot 30 tot 50% minder winkelvoorraad? Komen complete binnensteden leeg te staan?
De waarheid hierover kent vele gedaanten. En is in ieder geval lang niet zo somber als menigeen denkt. De toekomst voor fysieke winkels is zelfs bijzonder zonnig. In ieder geval 'branchebreed'. Dus voor de sector als totaal.
In 2013 is Hans begonnen met de artikelreeks over de 'zonnige toe-komst van de fysieke retail'. Negen artikelen later zijn deze gebun-deld in het boek dat nu voor u ligt. Alle negen artikelen, die nu als hoofdstukken worden gepresenteerd, zijn voorgepubliceerd in de Shopping Centre News. En dat heeft zijn gevolgen gehad. Hans heeft inmiddels vaak in de regionale en landelijke media opgetreden om zijn positieve én realistische verhaal te vertolken.
Dit boek bevat veel feiten over hoe het echt gaat 'met de winkels'. Veel Hosannaverhalen over de webbranche worden feilloos gefileerd. Maar het boek bevat bovenal veel praktische tips om het functione-ren van winkels en winkelcentra te verbeteren.
'Shoppen' zit in onze genen. En winkels vormen de drijvende kracht van binnensteden. Winkels zijn dé ontmoetingsplek bij uitstek. En zullen altijd blijven bestaan. 'The end of retail is overrated.'
Hans van Tellingen is directeur van onderzoeks- en adviesbureau Strabo. Hij is specialist op het gebied van winkelcentrum onderzoek en -advies.
Is de toekomst echt zo dramatisch voor de winkels als sommige doemdenkers ons willen doen laten geloven? Zal 'internet' leiden tot 30 tot 50% minder winkelvoorraad? Komen complete binnensteden leeg te staan?
De waarheid hierover kent vele gedaanten. En is in ieder geval lang niet zo somber als menigeen denkt. De toekomst voor fysieke winkels is zelfs bijzonder zonnig. In ieder geval 'branchebreed'. Dus voor de sector als totaal.
In 2013 is Hans begonnen met de artikelreeks over de 'zonnige toe-komst van de fysieke retail'. Negen artikelen later zijn deze gebun-deld in het boek dat nu voor u ligt. Alle negen artikelen, die nu als hoofdstukken worden gepresenteerd, zijn voorgepubliceerd in de Shopping Centre News. En dat heeft zijn gevolgen gehad. Hans heeft inmiddels vaak in de regionale en landelijke media opgetreden om zijn positieve én realistische verhaal te vertolken.
Dit boek bevat veel feiten over hoe het echt gaat 'met de winkels'. Veel Hosannaverhalen over de webbranche worden feilloos gefileerd. Maar het boek bevat bovenal veel praktische tips om het functione-ren van winkels en winkelcentra te verbeteren.
'Shoppen' zit in onze genen. En winkels vormen de drijvende kracht van binnensteden. Winkels zijn dé ontmoetingsplek bij uitstek. En zullen altijd blijven bestaan. 'The end of retail is overrated.'
Auteur | | Hans van Tellingen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Wetenschap & Natuur |