Actie!
Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op
internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk
en winkelgebieden raken in verval. We zien het om ons heen
en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie
van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door
internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor
stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles
voor logistieke processen? Hamvraag: hoe kunnen winkeliers het tij
keren en hoe kunnen gemeentes daarbij helpen?
In dit afsluitende boek in de trilogie over de veranderende retailmarkt,
behandelt Cor Molenaar nadrukkelijk de kansen en mogelijkheden en
geeft hij concrete adviezen aan winkeliers, gemeentelijke bestuurders
en andere betrokkenen. Maar laat ook zien hoe er geklungeld wordt
door gemeentes. 'Er is sprake van een herstructurering, disruptie, het
gaat om de leefbaarheid van binnensteden en centra. Help de winkels,
anders blijft er geen binnenstad over. Ook gemeentes moeten gaan begrijpen
dat een plaats zonder winkels een dode plaats is waar niemand
wil wonen!'
Dit boek legt zwakke plekken bloot en geeft in elk hoofdstuk gerichte
adviezen voor actie! Concreet, to the point en zonder blad voor de
mond. De auteur benoemt man en paard, zoals het fi asco van Arnhem
en de kansen van Veghel en Venlo.
Cor Molenaar (cor@cormolenaar.nl) is buitengewoon
Hoogleraar eMarketing & Distance Selling
bij RSM/ ErasmusUniversiteit Rotterdam en zelfstandig
adviseur. Zijn vorige boeken Het einde van
winkels? en Red de winkel! waren spraakmakend.
Bekijk de videoclips op de speciale website www.noodplanretail.nl of
activeer de QR-code met uw mobiele telefoon of tablet.
internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk
en winkelgebieden raken in verval. We zien het om ons heen
en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie
van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door
internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor
stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles
voor logistieke processen? Hamvraag: hoe kunnen winkeliers het tij
keren en hoe kunnen gemeentes daarbij helpen?
In dit afsluitende boek in de trilogie over de veranderende retailmarkt,
behandelt Cor Molenaar nadrukkelijk de kansen en mogelijkheden en
geeft hij concrete adviezen aan winkeliers, gemeentelijke bestuurders
en andere betrokkenen. Maar laat ook zien hoe er geklungeld wordt
door gemeentes. 'Er is sprake van een herstructurering, disruptie, het
gaat om de leefbaarheid van binnensteden en centra. Help de winkels,
anders blijft er geen binnenstad over. Ook gemeentes moeten gaan begrijpen
dat een plaats zonder winkels een dode plaats is waar niemand
wil wonen!'
Dit boek legt zwakke plekken bloot en geeft in elk hoofdstuk gerichte
adviezen voor actie! Concreet, to the point en zonder blad voor de
mond. De auteur benoemt man en paard, zoals het fi asco van Arnhem
en de kansen van Veghel en Venlo.
Cor Molenaar (cor@cormolenaar.nl) is buitengewoon
Hoogleraar eMarketing & Distance Selling
bij RSM/ ErasmusUniversiteit Rotterdam en zelfstandig
adviseur. Zijn vorige boeken Het einde van
winkels? en Red de winkel! waren spraakmakend.
Bekijk de videoclips op de speciale website www.noodplanretail.nl of
activeer de QR-code met uw mobiele telefoon of tablet.
Auteur | | Cor Molenaar |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |