Visueel communiceren
Visueel communiceren
Basisblokken voor productschetsen
Voor iedereen die tijdens zijn studie of werk in aanraking komt met het ontwerpen en het ontwikkelen van producten is het praktisch en misschien zelfs noodzakelijk om je gedachten duidelijk en snel te communiceren. Het goed kunnen visualiseren van de producten die je voor je ziet helpt je om jouw ideeën overtuigend over te brengen op anderen.
In dit boek wordt de basis uiteengezet van producten tekenen in perspectief. Verwacht geen geavanceerde conceptschetsen van auto's of boten maar de belangrijke aandachtspunten van verschillende soorten perspectief, hoe je eenvoudige blokken en cilinders correct kunt tekenen en inkleuren om ze ruimtelijk te laten lijken en hoe je verschillende basisvolumes kunt combineren tot een eenvoudig product. Hierbij wordt gebruik gemaakt van gangbare materialen binnen de wereld van het ontwerpen van producten en machines.
In de technische sector wordt steeds vaker gebruik gemaakt van softwarepakketten om 3D producten te tekenen en te documenteren. Omdat het opzetten van een 3D model in de computer relatief veel tijd kost is het snel en duidelijk kunnen schetsen van wat je bedoelt een waardevolle vaardigheid.
De theorie in dit boek wordt ondersteund door praktische voorbeelden in de vorm van foto's en tekeningen. Dit is gedaan zodat dit boek als een eenvoudig en overzichtelijk naslagwerk kan functioneren wanneer je zelf begint met het tekenen en ontwerpen van producten.
Basisblokken voor productschetsen
Voor iedereen die tijdens zijn studie of werk in aanraking komt met het ontwerpen en het ontwikkelen van producten is het praktisch en misschien zelfs noodzakelijk om je gedachten duidelijk en snel te communiceren. Het goed kunnen visualiseren van de producten die je voor je ziet helpt je om jouw ideeën overtuigend over te brengen op anderen.
In dit boek wordt de basis uiteengezet van producten tekenen in perspectief. Verwacht geen geavanceerde conceptschetsen van auto's of boten maar de belangrijke aandachtspunten van verschillende soorten perspectief, hoe je eenvoudige blokken en cilinders correct kunt tekenen en inkleuren om ze ruimtelijk te laten lijken en hoe je verschillende basisvolumes kunt combineren tot een eenvoudig product. Hierbij wordt gebruik gemaakt van gangbare materialen binnen de wereld van het ontwerpen van producten en machines.
In de technische sector wordt steeds vaker gebruik gemaakt van softwarepakketten om 3D producten te tekenen en te documenteren. Omdat het opzetten van een 3D model in de computer relatief veel tijd kost is het snel en duidelijk kunnen schetsen van wat je bedoelt een waardevolle vaardigheid.
De theorie in dit boek wordt ondersteund door praktische voorbeelden in de vorm van foto's en tekeningen. Dit is gedaan zodat dit boek als een eenvoudig en overzichtelijk naslagwerk kan functioneren wanneer je zelf begint met het tekenen en ontwerpen van producten.
Auteur | | Koen Terra |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Kunst & Fotografie |