Productontwerpen
Een ontwerper bedenkt en ontwikkelt nieuwe of verbeterde producten. Ontwerpen is een proces van trial and error. Tijdens het ontwerpproces bedenkt de ontwerper oplossingen waarvan hij niet zeker weet of ze zullen werken. Door een oplossing te testen probeert hij daar achter te komen: trial. Soms blijkt zijn idee niet te werken: error. Wanneer het idee wel werkt, heeft de ontwerper zijn resultaat een stap dichterbij gebracht.
Dit boek maakt het ontwerpproces inzichtelijk en biedt de lezer een handleiding voor productontwerpen met zo min mogelijk errors. Hierbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde: het formuleren van een productidee, een systematische aanpak van het ontwerpproces, het programma van eisen, marktonderzoek, functionaliteit en betekenisgeving, vormgeving en kleurstelling, gebruiksonderzoek, ergonomie, technieken om tot nieuwe, innovatieve oplossingen te komen, intellectueel eigendom, en presentatie en verslaglegging. Productontwerpen is gebaseerd op theoretische kennis, ontwikkeld aan de Universiteit Twente, en op de praktijkervaring van de auteurs.
Doelgroep
Het boek is bedoeld voor studenten industrieel ontwerpen aan de universiteit en studenten industriƫle productontwikkeling aan hbo-opleidingen. Productontwerpen is ook interessant voor marketingmanagers, productmanagers, constructeurs en marktonderzoekers die direct of indirect betrokken zijn bij de ontwikkeling van (industriƫle) producten.
Dit boek maakt het ontwerpproces inzichtelijk en biedt de lezer een handleiding voor productontwerpen met zo min mogelijk errors. Hierbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde: het formuleren van een productidee, een systematische aanpak van het ontwerpproces, het programma van eisen, marktonderzoek, functionaliteit en betekenisgeving, vormgeving en kleurstelling, gebruiksonderzoek, ergonomie, technieken om tot nieuwe, innovatieve oplossingen te komen, intellectueel eigendom, en presentatie en verslaglegging. Productontwerpen is gebaseerd op theoretische kennis, ontwikkeld aan de Universiteit Twente, en op de praktijkervaring van de auteurs.
Doelgroep
Het boek is bedoeld voor studenten industrieel ontwerpen aan de universiteit en studenten industriƫle productontwikkeling aan hbo-opleidingen. Productontwerpen is ook interessant voor marketingmanagers, productmanagers, constructeurs en marktonderzoekers die direct of indirect betrokken zijn bij de ontwikkeling van (industriƫle) producten.
Auteur | | Arthur O. Eger |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Technologie & Bouwkunde |