Handboek Category Management (nieuwste versie)

Handboek Category Management (nieuwste versie)

Geheel herziene versie met nieuwe topcases, shopper en category management voor online. Of je nu categorymanager, formulemanager, salesmanager, marketeer of trade marketeer bent, je hebt met het vakgebied van ‘Category Management’ van de retailer te maken. Daarover gaat dit Handboek Category Management. We bespreken alle facetten die met Category Management te maken hebben. Dat leidt tot scherpe observaties en pittige conclusies. Category Management is uitgegroeid tot een vak. Niets in het assortiment van de retailer is toevallig. Artikelen en leveranciers worden zorgvuldig geselecteerd. Producten hebben een plaats en een functie in een categorie en elke categorie heeft weer een rol voor zowel retailer als shopper. Shoppers hanteren een bewuste of een onbewuste logica wanneer ze een product in hun winkelwagentje leggen. En retailers willen zich meer en meer onderscheiden. Daarvoor hebben ze producten en leveranciers nodig. Dat betekent dat er samengewerkt moet worden tussen retailers en leveranciers. Soms meer en soms minder. Dit vereist inzicht en vaardigheden bij beide partijen. En dat vakgebied – optimaliseren van categorieën in het perspectief van de shopper en de formuledoelstelling – is uitgegroeid tot Category Management. Honderden internationale bedrijven hebben Category Management gemaakt tot wat het nu is. Dit handboek is in eerste instantie in 2006 geschreven en nu in 2014 is dit boek volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe cases en nieuwe inzichten. Onder andere de groeiende rol van ‘online winkelen’ en de uitgebreidere informatie over de shopper hebben een extra dimensie en groeimogelijkheden toegevoegd. Jan-Willem Grievink (als food-chain expert), Evelyn van Leur (Category Management en trade marketing expert) en Christian van Someren (online retail expert) hebben als schrijvers van dit boek hun expertise gekoppeld aan de praktijkervaringen van vele Category Management specialisten vanuit food en nonfood retailketens.

Auteur | Jan-Willem Grievink, Evelyn van Leur, Christian van Someren
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789082232455
Boekomslag voor ISBN: 9789082232417
Boekomslag voor ISBN: 9789082232424
Boekomslag voor ISBN: 9789081056526
Boekomslag voor ISBN: 9780749482619




Boekn ©