Handboek Category Management, 3e druk april 2019
Retail verandert sneller dan ooit. De macht is verschoven naar de shopper, en alleen sterke retail formules met professioneel Category Mangement en excellente executie zullen in staat zijn om succesvol te groeien. Category Mangement is nodig om een sterke formule in te vullen en waar te maken naar de shopper. Categorieën vervullen verschillende rollen van traffic builder tot routine of destination categorie en moeten waarde toevoegen aan de retail formule.
Wij geloven dat een intensieve samenwerking van retailers en leveranciers nodig is om dit vak goed uit te voeren. En dit vakgebied het optimaliseren van categorieën in het perspectief van de shopper en de formuledoelstelling is uitgegroeid tot Category Management. Dit vereist kennis, inzicht en vaardigheden bij beide partijen.
Of je nu categorymanager, formulemanager, salesmanager, marketeer of trade marketeer bent, je hebt met het vakgebied van 'Category Management' van de retailer te maken. Daarover gaat dit Handboek Category Management. We bekijken het vakgebied vanuit het perspectief van de retailer, en juist daarom is het ook zeer geschikt voor iedereen die met die retailer zaken wil doen. We bespreken alle facetten die met Category Management te maken hebben. Dat leidt tot scherpe observaties en pittige conclusies.
Honderden internationale bedrijven hebben Category Management gemaakt tot wat het nu is. Dit handboek is in eerste instantie in 2006 geschreven rond het 10-jarig bestaan van ECR Nederland (onderdeel van GS1). Met hulp van tientallen specialisten vanuit retailers en leveranciers. In 2014 is dit volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe cases en nieuwe inzichten. Onder andere de groeiende rol van 'online winkelen' en de uitgebreidere informatie over de shopper hebben een extra dimensie en groeimogelijkheden toegevoegd. Maar we bouwen voort op de kennis die binnen ECR Nederland is ontstaan.
Jan-Willem Grievink (als food-chain expert) en Evelyn van Leur (Category en Trade Marketing expert) hebben als (her)schrijvers van dit boek (opnieuw) hun expertise gekoppeld aan de praktijkervaringen van vele Category Management specialisten vanuit food en nonfood retailketens.
Wij geloven dat een intensieve samenwerking van retailers en leveranciers nodig is om dit vak goed uit te voeren. En dit vakgebied het optimaliseren van categorieën in het perspectief van de shopper en de formuledoelstelling is uitgegroeid tot Category Management. Dit vereist kennis, inzicht en vaardigheden bij beide partijen.
Of je nu categorymanager, formulemanager, salesmanager, marketeer of trade marketeer bent, je hebt met het vakgebied van 'Category Management' van de retailer te maken. Daarover gaat dit Handboek Category Management. We bekijken het vakgebied vanuit het perspectief van de retailer, en juist daarom is het ook zeer geschikt voor iedereen die met die retailer zaken wil doen. We bespreken alle facetten die met Category Management te maken hebben. Dat leidt tot scherpe observaties en pittige conclusies.
Honderden internationale bedrijven hebben Category Management gemaakt tot wat het nu is. Dit handboek is in eerste instantie in 2006 geschreven rond het 10-jarig bestaan van ECR Nederland (onderdeel van GS1). Met hulp van tientallen specialisten vanuit retailers en leveranciers. In 2014 is dit volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe cases en nieuwe inzichten. Onder andere de groeiende rol van 'online winkelen' en de uitgebreidere informatie over de shopper hebben een extra dimensie en groeimogelijkheden toegevoegd. Maar we bouwen voort op de kennis die binnen ECR Nederland is ontstaan.
Jan-Willem Grievink (als food-chain expert) en Evelyn van Leur (Category en Trade Marketing expert) hebben als (her)schrijvers van dit boek (opnieuw) hun expertise gekoppeld aan de praktijkervaringen van vele Category Management specialisten vanuit food en nonfood retailketens.
Auteur | | Evelyn van Leur |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |