Verander om te behouden
Organisaties hebben hoge verwachtingen van de interim-manager die zij hebben ingehuurd. Vaak komen zij bedrogen uit. Hoe komt het toch dat het bereiken van blijvende effecten van interim-management in organisaties zo moeilijk is? Over interim-management bestaan veel vooroordelen die niet zelden gevoed worden door de houding van interimmers zelf Joop Vorst demystificeert het begrip interim-management waardoor een nuchter en zakelijk beeld ontstaat. De status van de interim-manager die als een soort magiër crisissen bezweert en veranderingen in organisaties bereikt, maakt in toenemende mate plaats voor een inhuurmanager op managementplus-niveau. Interim-management wordt als regel beschreven vanuit de beroepsgroep zelf De opdrachtgever, de klant komt daarbij zelden aan té pas. Het verfrissende ^e van n dit boek is de beschrijving van de inzet van interimmanagement vanuit het perspectief van de opdrachtgever. Zes opdrachtgevers doen hun verhaal. Daarmee ontstaat een ander - soms onthutsend - beeld van het fenomeen interim-management, de aard van de door interim-management bereikte resultaten en de borging van deze resultaten. Het boek is relevant voor de publieke sector, maar ook voor interim-managers en opdrachtgevers in het bedrijfsleven.
Auteur | | J. Vorst |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |