Leraar worden
Het boek Leraar worden: een competentiegerichte aanpak is bedoeld voor het eerste jaar van de PABO.
Inhoud
In het boek Leraar worden hebben de auteurs door middel van de volgende onderwerpen gekozen voor een praktijkgerichte aanpak. De onderwerpen van de verschillende hoofdstukken zijn gekozen omdat het veel voorkomende taken zijn, die de leraar in de praktijk tegenkomt.
Hoofdstuk 01 Zicht op het beroep en dit boek / Yvonne Visser
Hoofdstuk 02 Kijken naar kinderen / Hanne Touw
Hoofdstuk 03 Gesprekken voeren met leerlingen / Wilma Willems
Hoofdstuk 04 Ontwerpen van onderwijsactiviteiten / Wilma Willems
Hoofdstuk 05 Instructie geven / Jimke Nicolaï
Hoofdstuk 06 Managen van onderwijs / Marianne de Vos
Hoofdstuk 07 Leiding geven aan een groep / Marianne de Vos
Hoofdstuk 08 Orde houden / Harrie Velderman
Hoofdstuk 09 Vieren in de school / Peter van Hasselt
Hoofdstuk 10 Ten slotte / Yvonne Visser
Yvonne Visser leidt het boek in hoofdstuk 1 in en zet de student op het spoor om het op de juiste manier te gebruiken. Tevens geeft zij aan het eind in hoofdstuk 10 de relatie aan met de SBL-competenties op beginniveau.
Elk hoofdstuk is voorzien van verschillende opdrachten om de studenten te helpen bij de verwerking van de stof of voor praktijkgerichte stageopdrachten.
Aan het eind van elk hoofdstuk wordt in Verder zoeken en lezen literatuur aangereikt ter verdieping of verdere uitwerking naar eigen interesse.
Na het laatste hoofdstuk zijn Bijlagen toegevoegd met Vragenlijsten, Lesvoorbereidingsmodellen en Kijkwijzers.
Inhoud
In het boek Leraar worden hebben de auteurs door middel van de volgende onderwerpen gekozen voor een praktijkgerichte aanpak. De onderwerpen van de verschillende hoofdstukken zijn gekozen omdat het veel voorkomende taken zijn, die de leraar in de praktijk tegenkomt.
Hoofdstuk 01 Zicht op het beroep en dit boek / Yvonne Visser
Hoofdstuk 02 Kijken naar kinderen / Hanne Touw
Hoofdstuk 03 Gesprekken voeren met leerlingen / Wilma Willems
Hoofdstuk 04 Ontwerpen van onderwijsactiviteiten / Wilma Willems
Hoofdstuk 05 Instructie geven / Jimke Nicolaï
Hoofdstuk 06 Managen van onderwijs / Marianne de Vos
Hoofdstuk 07 Leiding geven aan een groep / Marianne de Vos
Hoofdstuk 08 Orde houden / Harrie Velderman
Hoofdstuk 09 Vieren in de school / Peter van Hasselt
Hoofdstuk 10 Ten slotte / Yvonne Visser
Yvonne Visser leidt het boek in hoofdstuk 1 in en zet de student op het spoor om het op de juiste manier te gebruiken. Tevens geeft zij aan het eind in hoofdstuk 10 de relatie aan met de SBL-competenties op beginniveau.
Elk hoofdstuk is voorzien van verschillende opdrachten om de studenten te helpen bij de verwerking van de stof of voor praktijkgerichte stageopdrachten.
Aan het eind van elk hoofdstuk wordt in Verder zoeken en lezen literatuur aangereikt ter verdieping of verdere uitwerking naar eigen interesse.
Na het laatste hoofdstuk zijn Bijlagen toegevoegd met Vragenlijsten, Lesvoorbereidingsmodellen en Kijkwijzers.
Auteur | | Y. Visser |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |